بارگذاری اسامی فعالان حمل‌ونقل در سامانه واکسیناسیون+ جزئیات

رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که اسامی فعالان حوزه حمل‌ونقل به صورت کامل در سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت ثبت شده است و همه واجدین شرایط می‌توانند به مراکز واکسیناسیون حمل و نقلی یا مراکز بهداشت تعیین شده در استان‌های مختلف مراجعه کنند.

رضا نفیسی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به به شروع فاز سوم طرح ملی واکسیناسیون در کشور و شمولیت فعالان بخش حمل و نقل در این فاز، کمیته‌ای با محوریت معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و مشارکت وزارت بهداشت برای برنامه‌ریزی طرح واکسیناسیون فعالان حمل و نقل درون و برون‌شهری ایجاد شد. در این کمیته که نمایندگان وزارت کشور و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه حوزه حمل و نقل حضور دارند، کلیه دستورالعمل های اجرای طرح تدوین و توسط معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد.

وی درباره جزییات اقدامات صورت گرفته افزود: بخش زیادی از فعالیت‌های حوزه حمل و نقل توسط بخش خصوصی در حال انجام است. از این رو کلیه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه حمل و نقلی وزارت متبوع و همچنین نمایندگان وزارت کشور نسبت به جمع‌آوری اطلاعات مشمولین واجد شرایط در حوزه‌های مربوطه اقدام کردند و اطلاعات دریافت شده توسط ستاد مدیریت بحران وزارت راه‌ و شهرسازی به صورت یکپارچه به وزارت بهداشت ارسال و در سامانه واکسیناسیون بارگذاری شد.

رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی همچنین در خصوص نحوه اجرای طرح ادامه داد: واکسیناسیون در استان‌های مختلف با همکاری مشترک نماینده استانی هر زیر بخش حمل و نقل با معاونت بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس ظرفیت واکسن موجود در کشور برنامه‌ریزی و در مراکز واکسیناسیون حمل و نقلی بنا به اولویت حساسیت‌های شغلی به تشخیص هر دستگاه انجام خواهد شد.

نفیسی گفت:به فراخور نوع فعالیت شاغلین بخش حمل و نقل که معمولا در سفر بوده و ممکن است در یک شهر به صورت ثابت حضور نداشته باشند یا در شهرهایی که مراکز تجمیعی واکسیناسیون حمل و نقلی وجود ندارد، این امکان برای این دسته از این افراد فراهم شده تا بتوانند با ثبت نام در سامانه از ظرفیت مراکز بهداشت برای دریافت‌ واکسن استفاده کنند.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود