حامد کرزی و عبدالله عبدالله پیام مشترک منتشر کردند

«حامد کرزی» رئیس‌جمهور پیشین و «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با انتشار پیامی ویدئویی در حساب کاربری خود در فیس بوک، خواستار آرامش مردم این کشور شدند.

در این پیام کوتاه، حامد کرزی در ابتدا گفت: بسیار خوشحالیم که دوباره با شما حرف میزنیم، رییس شورای عالی مصالحه ملی، رییس حزب اسلامی و من کوششمان را برای آرامش بیشتر در شهر کابل و بازگشت حالت عادی و روزمره، ادامه می‌دهیم. انشالله این کوشش‌ها نتیجه دهد.

وی افزود: با بزرگان طالبان در تماس هستیم، گفت‌وگوهای مثمر داریم، در موارد لازم با هم گفت‌وگو کردیم، همکاری‌های بسیار خوبی جریان دارد، انشالله که وطن عزیز و خاک ما صاحب صلح وامنیت و خوشحالی سراسری و دائمی باشد.

عبدالله نیز گفت: اساسی‌ترین کوشش و سعی و تلاش ما در این مرحله خارج از هر نوع ملاحظه‌ای آرامش مردم شهر است.

وی افزود: می‌دانیم که با تغییراتی که پیش آمده مردم در وضعیت دشواری قرار گرفته‌اند و امیدواریم که تلاش‌هایمان در این زمینه در عرصه کلان مملکت مثمر و مفید واقع شود.

وی ادامه داد: خداوند انشالله سعادت و خیر را برای همه مردم افغانستان برگرداند و از این فضای نگرانی و تشویش که برای مردم ایجاد شده مردم عبور کنند و اطمینان نسبت به آینده خود داشته باشند.

عبدالله تاکید کرد: هیچگونه اهداف شخصی در این راه وجود نداشته و ندارد و با بزرگان کشور در تماس هستیم و در داخل کشور سران قوم و همه اینها آرزویشان این است که خیر مردم افغانستان را می‌خواهند.

اوضاع کابل، پایتخت افغانستان در دومین روز پس از سقوط این شهر به نسبت روز گذشته آرام تر توصیف شده است، هرچند همچنان در مناطقی از کابل بویژه فرودگاه بین المللی این شهر اوضاع ناآرام است.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود