صنعاء:
منتظر پیام مثبت سازمان ملل به طرح رهبر انصار الله هستیم

شورای عالی سیاسی یمن با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که این کشور حامی طرح «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصار الله درباره یمن است.

شبکه خبری المسیره به نقل از این نهاد یمنی گزارش داد، دولت صنعاء منتظر پیام‌های مثبتی از سوی سازمان ملل و فرستاده جدید آن است.

در این بیانیه آمده است، فرستاده جدید سازمان ملل باید از اشتباهاتی که فرستادگان پیشین این سازمان مرتکب شدند، دوری کند و مسائل را از نقطه صفر آغاز نکند.

بر اساس این بیانیه، فرستاده جدید سازمان ملل نباید محاصره علیه ملت یمن را نادیده بگیرد و «کمکی که این فرستاده برای انجام مأموریت خود لازم دارد، نباید از کشور‌های متجاوز گرفته شود».

این نهاد یمنی ادامه داد، این کشورها، در فرآیند صلح مانع‌تراشی می‌کنند و در دوران محاصره و تحریم، جنگ اقتصادی را دو برابر می‌کنند.

در این بیانیه تأکید شد، اخراج و بیرون راندن دانشگاهیان یمنی و تبعه‌های این کشور از عربستان سعودی، به خاطر هویت یمنی آنان، محکوم است.

شورای عالی سیاسی یمن همچنین کشور‌های متجاوز را مسئول وخامت وضعیت انسانی در استان‌های یمن به ویژه در الحدیده و مناطق ساحلی می‌داند.

این نهاد یمنی در پایان از عملیات نظامی اخیر حزب الله علیه رژیم صهیونیستی تمجید و تأکید کرد که این عملیات پاسخ عادی به زورگویی دشمن صهیونیست است.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود