وقوع درگیری‌های شدید در شهر «نابلس»/ زخمی شدن ۴۰ فلسطینی

به دنبال وقوع درگیری های شدید میان فلسطینیان و صهیونیستها در جنوب شهر «نابلس» ۴۰ فلسطینی به شدت زخمی شدند.

به گزارش فلسطین الیوم، نظامیان رژیم صهیونیستی همچنان به اقدامات خصمانه خود علیه فلسطینیان در نقاط مختلف کرانه باختری ادامه می‌دهند. صهیونیست‌ها در همین راستا به شهر نابلس یورش بردند.

بر اساس این گزارش، به دنبال یورش وحشیانه نظامیان صهیونیست به شهرک «بیتا» واقع در شهر نابلس واقع در کرانه باختری درگیری‌های شدیدی میان آنها و شهروندان فلسطینی درگرفت. صهیونیست‌ها در جریان این درگیریها از گازهای اشک آور و گلوله‌های جنگی علیه فلسطینیان استفاده کردند.

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که به دنبال درگیری‌های مذکور ۴۰ فلسطینی به شدت زخمی شدند. حال شماری از مجروحان فلسطینی وخیم گزارش شده است. طی روزهای گذشته گسترش درگیری‌ها در شهرک بیتا به شهادت ۵ فلسطینی در این شهرک منجر شده است.

این تحولات درحالی است که درگیری‌های مسلحانه چندی پیش در شهر جنین واقع در کرانه باختری که به دنبال آن ۴ جوان فلسطینی به شهادت رسیدند واکنش‌های گسترده گروه‌های مختلف را به دنبال داشت.

حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد که خون پاک شهدای جنین ضامن ادامه نبرد آزادسازی تا بیرون راندن کامل اشغالگران از سرزمین فلسطین خواهد بود.

قاسم تصریح کرد که مقاومت قهرمانانه جوانان فلسطینی در کرانه باختری با اشغالگران صهیونیست تنها با بیرون راندن نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست متوقف می‌شود. وی خواستار مشارکت گسترده در تشییع پیکر شهدای جنین و اعلام اعتصاب سراسری شد.

از سوی دیگر، طارق سلمی، سخنگوی جهاد اسلامی نیز ضمن تسلیت شهادت این ۴ جوان، تاکید کرد که خون پاک آنها شعله خیزشی خواهد بود که تنها با زوال و نابودی رژیم اشغالگر پایان می‌یابد.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود