طالبان:
اشغالگران، افغان‌ها را به مکان‌هایی می‌برند که کمتر از زندان نیست

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان امروز (دوشنبه) طی سخنانی در تالار لویه جرگه افغانستان گفت: روی پای خود می‌ایستیم و به کسی متکی نخواهیم بود، مردم افغانستان تشنه توسعه اقتصادی هستند.

وی افزود: کسانی که افغانستان را ترک کرده‌اند، اگر برگردند، هیچ خطری تهدیدشان نمی‌کند.

مجاهد ادامه داد: نگران خروج برخی از افغان‌ها از کشور با کمک آمریکایی‌ها هستیم؛ «اشغالگران» به آن‌ها رحم نمی‌کنند و آن‌ها را به مکان‌هایی می‌برند که کمتر از زندان نیستند.

این مقام ارشد طالبان گفت: خبری داریم که ۵ هزار افغان که آمریکایی‌ها به قطر منتقل کردند در شرایط سخت و طاقت فرسا و زیر گرما نگهداری می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بار‌ها از طرق مختلف به افغان‌هایی که قصد ترک افغانستان را دارند، گفته شده است که نیازی به ترس و وحشت و خروج از کشور وجود ندارد و با خیال راحت به خانه‌های خود بازگردند.

سخنگوی طالبان تأکید کرد که علما باید مسئولیت خود را در این زمینه انجام دهند و مردم را از فرار از کشور و عواقب آن آگاه کنند.

سخنگوی طالبان همچنین تاکید کرد که حکومت آینده شامل همه اقشار جامعه و مقاماتی خواهد بود که در دولت‌های قبلی مشارکت داشته اند.

وی همچنین درخصوص کشت مواد مخدر نیز گفت: تولید مواد مخدر در افغانستان به‌اوج خود رسیده است، تریاک و انواع موادمخدر در شهر‌های مختلف افغانستان به‌راحتی خرید و فروش می‌شود، حتی برخی از وزرا، مقامات و وکلا نیز در این تجارت دست داشتند. مواد مخدر جوانان زیادی را معتاد کرده که اکنون در کابل هستند.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود