عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:
برخی وزرا در سازمان مربوطه سوابق خوبی ندارند/ تعدادی از وزرا لب‌مرزی رأی خواهند آورد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: جمع وزرای پشنهادی در این شرایط متلاطم اقتصادی، مشکلات بازار و شرایطی که وجود دارد از یک میانگین خوبی برخوردارند اما تعدادی از این‌ها بی‌تجربه هستند و سوابق کاری خوبی در سازمان مربوطه ندارند. از سوی دیگر شرایط امروز ما یک شرایط خاص است و ما فرصتی برای آزمون و خطا نداریم.

جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص «ترکیب تیم اقتصادی دولت و اینکه آیا این ترکیب می‌تواند مناسب شرایط اقتصادی کنونی باشد؟»، گفت: جمع وزرای پیشنهادی در این شرایط متلاطم اقتصادی، مشکلات بازار و شرایطی که وجود دارد از یک میانگین خوبی برخوردارند اما تعدادی از این‌ها بی‌تجربه هستند و سوابق کاری خوبی در سازمان مربوطه ندارند. از سوی دیگر شرایط امروز ما یک شرایط خاص است و ما فرصتی برای آزمون و خطا نداریم.

وی درخصوص ترکیب تیم اقتصادی و نقش معاون اول رئیس‌جمهور در تغییرات لیست نهایی، ابراز داشت: به هر حال ما معتقد به این هستیم که برای معرفی کابینه پیشنهادی هم زمان را زیاد از دست دادند و هم خیلی عجله کردند در نتیجه این ترکیب یک تیم دارای هم‌پوشانی نیست مگر اینکه بعدا شروع کنند و این‌ها را به هم نزدیک کنند.

کوچکی‌نژاد در رابطه با احتمال عدم رأی اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی، اظهار داشت: در مجموع احتمالا ۲-۳ وزیر موفق نشوند از مجلس رأی اعتماد بگیرند، همچنین تعدادی از وزرا هم به سختی و لب مرزی رأی خواهند آورد. به عنوان مثال در حوزه آموزش، وزیر علوم یک رأی کم و حدأقلی می‌آورد اما وزیر آموزش رأی نخواهد آورد؛ چراکه از یکسو نتوانست کمیسیون‌های تخصصی را قانع کند و از سوی دیگر نتوانست صحن مجلس را قانع کند.

وی افزود: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن مجلس صرفا یک سری مسائل کلی را مطرح کرد و فکر می‎‌کرد با این صحبت‌ها می‌تواند مجلس را تحت تاثیر قرار دهد اما بعید می‌دانم نمایندگان به این وزیر رأی بدهند.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود