طی بررسی در یک ماه صورت گرفت
شناسایی ۱۰۰ مدیر و ۲۰۴ مربی متخلف در آموزشگاه‌های رانندگی

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور ناجا گفت: در تیرماه بالغ بر ۱۰۰ مدیر متخلف و ۲۰۴ مربی متخلف شناسایی و برخورد شده است.

«سرهنگ احمد کرمی اسد» رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره شرایط فعالیت آموزشگاه‌های رانندگی گفت: یکی از خدماتی که توسط پلیس راهور ارائه می‌شود آموزش رانندگی در آموزشگاه‌های رانندگی است. در فصل تابستان، تعطیلات باعث می‌شود تا حجم درخواست‌های متقاضیان اخذ گواهینامه افزایش پیدا کند، اما در این شرایط کرونایی متاسفانه ما با مشکل مواجه شدیم. تفکر پلیس این بوده که با حداکثر توان بتواند خدمات خود را ارائه دهد اما اولویت ما سلامت مراجعان است و این موضوع به شدت برای ما مهم است.

وی با اشاره به فعالیت آموزشگاه‌های رانندگی ادامه داد: براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا آموزشگاه‌های رانندگی در گذشته جزو مشاغل گروه دو بود و براساس مصوبه ستاد آموزشگاه‌های رانندگی در شهرهایی که در وضعیت قرمز بودند اجازه فعالیت نداشتند. براساس پیگیری‌هایی که انجام شد، آموزشگاه‌های رانندگی از مشاغل گروه دو خارج شده و در گروه مشاغل یک قرار گرفت براین اساس آموزشگاه‌های رانندگی می‌توانند در هر شرایطی بارعایت پروتکل‌ها به کار خود ادامه دهند یعنی فعالیت آموزشگاه‌ها در هر شرایطی بلامانع است. البته باید پروتکل‌های بهداشتی با جدیت رعایت شود.

فعالیت آموزشگاه‌های رانندگی در هر شرایطی با رعایت پروتکل‌ها بلامانع است

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور ناجا با اشاره به پروتکل‌های بهداشتی گفت: این پروتکل‌ها باید از سوی مربی و هنرجو حتما رعایت شود. مربی باید حتما از ماسک و شیلد استفاده کند تا آسیب به حداقل ممکن برسد و بعد از آموزش هر هنرجو و پایان دو ساعت آموزش خودرو باید ضدعفونی شود تا آسیب به حداقل ممکن برسد.

سرهنگ کرمی اسد با بیان اینکه در هفته‌های اخیر وضعیت کرونا به شدت افزایش یافته است، گفت: برابر تدبیر فرمانده راهور ناجا و تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت آموزشگاه‌های رانندگی به استان ها واگذار شده و ابلاغ کردیم که فعالیت آموزشگاهها براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا در استان انجام می شود. یعنی اگر وضعیت در یک استان بحرانی است و خدمات در آموزشگاهها می تواند آسیب زا بوده ومشکل برای هموطنان ایجاد کند آموزشگاه‌ها می توانند فعالیت نکنند بنابراین فعالیت یا عدم فعالیت آموزشگاه‌ها را برعهده تصمیمات ستاد مقابله با کرونا در استان‌ها قرار دادیم.

وی ادامه داد: برخی از متقاضیان نیز در تعطیلاتی که به دلیل شرایط کرونایی پیش آمد ممکن است با مشکل مواجه شده و تاریخ اعتبار کاردکس آنها به پایان رسیده باشد به خاطر رفاه حال این افراد در مدت زمانی که آموزشگاه‌ها به دلیل شرایط کرونایی تعطیل شده اند این بازه زمانی را افزایش داده ایم یعنی اگر تاریخ کاردکس یک هنرجو رو به اتمام است و به دلیل شرایط کرونایی نتوانسته است آزمون خود را بدهد حتما این مدت زمان را برای آنها لحاظ می کنیم تا هنرجو متضرر نشوند. هدف این است که هنرجویان مراجعه حداکثری نداشته و سلامت شان با خطر مواجه نشود.

وی درباره نظارت بر آموزشگاه در شرایط کرونایی گفت: از طریق نیروهای پلیس راهور بازدیدهای محسوس و نامحسوس از آموزشگاه ها انجام می شود مسئولیت با مدیران آموزشگاه ها است و ما در تمامی آموزشگاه های سراسر کشور یک نفر به عنوان مدیر آموزشگاه منصوب کرده ایم و این فرد از مجموعه پلیس دارای کارت مدیریت است و درقبال آموزشگاه مسئول است.

وی ادامه داد: عمدتا تخلفات کم بوده است و مدیران آموزشگاه‌ها نسبت به موضوع حساس بوده و خودشان پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند.

برگزاری مجازی کلاس‌های تئوری در تهران

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور ناجا درباره برگزاری کلاس های تئوری به صورت مجازی خاطرنشان کرد: با شیوع کرونا و دستور سردار هادیانفر آموزش‌های حضوری به صورت غیرحضوری طراحی شده است و به صورت پایلوت در چند آموزشگاه برگزار شد و نواقص آن رفع شده است در حال حاضر قریب ۹۹ درصد آموزشگاه های تهران به صورت غیرحضوری آموزش می دهند حتما این روش در سراسر کشور اجرا خواهد شد چراکه از این طریق هم شرایط کرونایی رعایت می شود و هم آموزش ها ارائه شده است در خصوص آموزش های عملی و حضوری نیز باید حتما پروتکل ها رعایت شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه با تخلفات آموزشگاه های رانندگی براساس آیین نامه هیات وزیران برخورد می شود، تصریح کرد: در صورت مشاهده تخلف هم با مدیران و هم مربیان متخلف برخورد می‌شود در تیرماه بالغ بر ۱۰۰ مدیر متخلف و ۲۰۴ مربی متخلف شناسایی و با آنها برخورد شده و به برخی نیز تذکر داده شده است و برخی دیگر نیز منع همکاری شده اند. مربی کسی است که یک متقاضی را آموزش می‌دهد که پس از اخذ گواهی نامه به عنوان یک راننده حرفه ای در معابر رانندگی می‌کند بنابراین در خصوص تخلفات هیچ اغماضی نخواهیم داشت.

سرهنگ کرمی اسد تاکید کرد: از هنرجویان نیز خواهش می‌کنم اگر به عنوان متقاضی در پروسه دریافت گواهی نامه شرکت می‌کنند و قرار است در یک بازه زمانی آموزش ببنید دقت کنند حتما این تایم رعایت شود وظیفه مربی است که در زمان تعیین شده به صورت کامل آموزش را به هنرجویان ارائه دهد ما در جدول تقویم زمانی که برای آموزش مشخص کرده ایم تعیین کرده ایم که در جلسات مختلف مربی باید چه آموزش هایی به هنرجو ارائه دهد و این برنامه ریزی براساس یک کار مطالعاتی انجام شده است تا مشخص شود متقاضی از بدو ورود تا پایان آموزش در ۱۲ جلسه فنون رانندگی را آموخته و این برای ما محرز شود اگر در این مدت کم کاری از سوی مربی صورت گیرد قطعا باید متقاضی به مدیر آموزشگاه اعلام کند.

وی خاطرنشان کرد: متقاضی هم نباید به دنبال این باشد که صرفا برگه آموزشش توسط مربی مهر شود، بلکه باید آموزش را به صورت کامل بیاموزد تا همه تکنیک های لازم را یاد بگیرد و از حوادث احتمالی در زمان رانندگی این افراد جلوگیری شود.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور ناجا گفت: عمده تخلفات در بحث مربیان، مهرهای صوری است که برای متقاضیان می زنند واقعیت امر این است که استفاده از مهر صوری  ظلم و ستم به هنرجو است. عدم کنترل مربیان از سوی مربیان بیشترین تحلفاتی است که ثبت می شود. اگر در آموزشگاهی عمده مربیان تخلفات به این صورت دارند این نشات گرفته از عدم نظارت مدیر است چراکه مدیر موظف است فرآیند آموزشی که توسط مربی ارائه می شود را کنترل کند.

وی تصریح کرد: در صورتی که تخلفات بیش از اندازه باشد با مربی قطع همکاری می شود و آموزشگاه اجازه همکاری با آن مربی را دیگر ندارد. اگر آموزشگاه نیز مرتکب تخلف شود اجازه فعالیت به آموزشگاه داده نمی شود و اجازه نمی‌دهیم خدماتی ارائه شود.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود