افزایش مخالفت‌ها با عضویت «تل آویو» در اتحادیه آفریقا

وزیر خارجه الجزایر اعلام کرد که تعداد کشورهای آفریقایی مخالف با عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا رو به افزایش است.

به گزارش المیادین، «رمطان لعمامره» وزیر خارجه الجزایر سخنانی را در خصوص عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا مطرح کرد. وی گفت: مخالفت‌ها با عضویت صهیونیست‌ها در اتحادیه آفریقا افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه الجزایر یادآور شد: عضویت اسرائیل در اتحادیه آفریقا به عنوان عضو ناظر از سوی بسیاری از کشورهای عضو این اتحادیه مردود است. مخالفت‌ها علیه اسرائیل افزایش یافته است.

چندی پیش، ۲۰۰ شخصیت برجسته آفریقایی با امضای یک طومار علیه رژیم صهیونیستی اخراج فوری آن از اتحادیه آفریقا را خواستار شدند. این شخصیت‌ها ضمن محکوم کردن عضویت صهیونیست‌ها در اتحادیه آفریقا، این اقدام را بر خلاف منافع اتحادیه مذکور عنوان کردند.

شخصیت‌های آفریقایی مذکور از مردم قاره آفریقا خواسته‌اند تا کمپینی را علیه رژیم صهیونیستی تشکیل دهند. گفته می‌شود که اعضای «کمپین جهانی بازگشت به فلسطین» این طومار را تدوین کرده‌اند.

امضا کنندگان این طومار، افراد برجسته اجتماعی، احزاب سیاسی، مراکز مذهبی، دانشگاهیان، فرهیختگان و فعالان رسانه‌ای کشورهای مختلف آفریقایی هستند. این افراد تأکید کردند که مسأله فلسطین به قاره آفریقا نیز تعلق دارد.

در این طومار تأکید شده است که اقدام رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا برای عضویت رژیم صهیونیستی یک اقدام فردی، شوکه‌کننده و محکوم است زیرا به وضوح اصولی را از بین می‌برد که ارزشهای این اتحادیه بر آن استوار است.

پیشتر رأی الیوم اعلام کرده بود: مقامات الجزایر روند تشکیل یک گروه آفریقایی برای رد پذیرش تل‌آویو در اتحادیه آفریقا را رسماً آغاز کرده‌اند و هدف از این گام، حفظ اصول اتحادیه آفریقا و حمایت از کشور عربی فلسطین است.

رأی الیوم همچنین نوشت: آفریقای جنوبی، تونس، اریتره، سنگال، تانزانیا، نیجر، مجمع الجزایر قمر، گابون، نیجریه، زیمباوه، لیبریا و سیشل موافقت خود را با تصمیم الجزایر اعلام کرده‌اند. «رمطان لعمامره» وزیر خارجه الجزایر نیز در این خصوص تأکید کرده است: الجزایر در برابر مسأله عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا دست روی دست نخواهد گذاشت و دیپلماسی فشرده‌ای را برای مقابله با آن در پیش خواهد گرفت.

وزیر خارجه الجزایر در ادامه گفت: این تحرکات دیپلماتیک در واقع واکنشی به عضویت تل‌آویو در اتحادیه آفریقا است. گفتنی است، رژیم صهیونیستی اخیراً به عنوان «ناظر» به عضویت اتحادیه آفریقا درآمده است. عضویت صهیونیست‌ها در اتحادیه آفریقا واکنش‌های گروه‌های مختلف فلسطینی را طی روزهای گذشته به دنبال داشته است.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود