نصرالله:
آمریکا مانع مبارزه حکومت لبنان با داعش شد

سید حسن نصر الله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان سخنرانی خود را آغاز کرد.

پایگاه خبری العهد گزارش داد که سخنرانی امشب نصرالله به مناسبت چهارمین سالروز آزادسازی ارتفاعات لبنان موسوم به عی «آزادسازی دوم» ایراد می‌شود.

وی با بیان اینکه پیروزی در این ارتفاعات، به صورت رایگان به دست نیامد، بلکه در این زمینه جانفشانی زیادی صورت گرفت، گفت که «پیروزی در ارتفاعات در چهار سال قبل، بخشی از جنگ جهانی علیه سوریه و طرح خطرناکی بود که برای منطقه آماده شده بود».

دبیر کل حزب الله ادامه داد: «داعش قصد داشت بر سوریه مسلط شود و لبنان نیز بخشی از طرح آن بود… هدف داعش این بود که تدمر [صحرای شرق سوریه]را به قلمون [در غرب سوریه و شرق لبنان]و اگر می‌توانست این کار را انجام دهد، جنگ دشوارتر بود».

نصرالله با اشاره به حمایت بین‌المللی و منطقه‌ای و تسهیلات بسیاری که برای داعش وجود داشت، گفت که هزاران نفر از عناصر داعش به منطقه آورده شدند و آمریکا مانع مبارزه حکومت لبنان با داعش شد.

داعش ساخته آمریکا است

وی با بیان اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا و مسئولان این کشور بار‌ها تأکید کردند که داعش، ساخته باراک اوباما و هیلاری کلینتون است، خاطر نشان کرد: «داعش همیشه تهدیدی برای ارتفاعات و بیروت و ارتش بوده است.

دبیر کل حزب الله با اشاره به ناکامی حکومت لبنان در مقابله با تروریست‌ها و دفاع از مناطق این کشور در مواجهه با داعش، تصریح کرد: «سفارت آمریکا با تهدید توقف کمک به ارتش، مانع از مبارزه حکومت با داعش شد».

نصرالله با تأکید بر اینکه میشل عون رئیس جمهور لبنان به فشار‌های آمریکا مبنی بر عدم مداخله برای مقابله با تروریست‌ها تن نداد، تصریح کرد: «حزب الله در راستای خواست مردم و ساکنان ارتفاعات، وارد این جنگ شد».

سلاح حزب الله به لطف جمهوری اسلامی است

وی ادامه داد: «همه مبارزه ما چه در شرق لبنان چه در سوریه، سلاح و امکانات ما، در درجه اول به لطف جمهوری اسلامی ایران بود… به همه تکفیری‌ها و تروریست‌ها و به اسرائیلی‌ها می‌گوییم که اگر بازگردید بازمی‌گردیم».

نصرالله با اشاره اینکه نبرد ارتفاعات تجربه جدیدی به وجود آورد که معادله ارتش-ملت-مقاومت را پایه‌گذاری کرد، درباره افغانستان نیز گفت: «آمریکا برخی سران داعش را به افغانستان منتقل کرده است».

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود