تهدید هسته ای
چین به زودی از روسیه پیشی می گیرد

یک مقام بلندپایه ارتش ایالات متحده اعلام کرد که چین به زودی با پیشی گرفتن از روسیه در حوزه تولید سلاح هسته ای به عنوان «تهدید امنیتی درجه یک» آمریکا مطرح می شود.

به گزارش رویترز، «توماس بوسییِر» سپهبد نیروی هوایی ایالات متحده و معاون ستاد فرماندهی استراتژیک ایالات متحده که بر زرادخانه هسته ای آمریکا نظارت می کند، گفت که توسعه قابلیت و ظرفیتهای هسته ای چین دیگر با این ادعای عمومی که پکن خواهان حفظ حداقلی از توان بازدارندگی هسته ای است، مطابقت ندارد.

وی در ادامه افزود که چین به زودی با پیشی گرفتن از روسیه در صدر «تهدیدات هسته ای» علیه ایالات متحده قرار می گیرد.

بوسییِر در یک همایش آنلاین گفت: «اینجا یک نکته وجود دارد، یک مقطع انتقالی که در آن شمار تهدیدهای چین از شمار تهدیدهایی کنونی روسیه پیشی خواهد گرفت».

این فرمانده نیروی هوایی آمریکا گفت که این برآورد صرفاً بر مبنای شمار کلاهکهای هسته ای انبار شده پکن و همچنین نحوه عملکرد آنها در زمینه عملیاتی است.

این اظهارات فرمانده نیروی هوایی آمریکا در حالی مطرح می شود که واشنگتن در حال بازنگری سیاست خارجی خود در راستای تمرکز بیشتر بر منطقه ایندوپاسیفیک با هدف مقابله با قدرت اقتصادی و نظامی رو به رشد چین است.

گفتنی است، ایالات متحده برخلاف روسیه فاقد هرگونه معاهده یا سازوکار گفتگو با چین بر سر موضوع «کاستن از سوء تعبیرها یا اشتباهات ارتباطی» است.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود