جزئیات ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری در ۶ دانشگاه بزرگ

جزئیات ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری ۱۴۰۱-۱۴۰۰ اعم از نحوه و زمان ثبت نام در ۶ دانشگاه بزرگ‌ کشور اعلام شد.

 آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰، ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۹ در ۲۱۰ حوزه امتحانی و در ۱۱۰ شهرستان مختلف کشور برگزار شد که از میان شرکت کنندگان در این آزمون تعداد ۱۳۶ هزار و ۶۶۵ داوطلب مجاز به انتخاب رشته و در نهایت تعداد ۳۸ هزار و ۲۲۲ داوطلب معرفی به مصاحبه شدند.

جمع کل ظرفیت پذیرش دکتری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی ۲۳ هزار و ۷۱۳ نفر بوده است که از این تعداد، ۹ هزار و ۸۵۰ نفر در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی تابع وزارت علوم پذیرفته شده‌اند که ۴ هزار و ۲۰۷ نفر زن و ۵ هزار و ۶۴۳ نفر مرد هستند. همچنین تعداد ۱۳ هزار و ۸۴۴ نفر در دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شده‌اند که از این تعداد ۵ هزار و ۳۹۰ نفر زن و ۸ هزار و ۴۵۴ نفر مرد هستند. کارنامه نهایی داوطلبان ۳۰ مردادماه بر روی سایت سازمان سنجش مدارک لازم منتشر شد.

دانشگاه‌های بزرگ تهرانی جزییات ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری ۱۴۰۰ از جمله زمان و نحوه ثبت نام را اعلام کردند که به شرح زیر است؛

آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان در دانشگاه تربیت مدرس از ۱۳ شهریور

دانشگاه تربیت مدرس اعلام کرده است، پذیرفته‌شدگان دکتری دانشگاه تربیت مدرس از ۱۳ تا ۱۷ شهریور می‌توانند برای ثبت‌نام غیرحضوری خود اقدام کنند. عملیات ثبت‌نام غیرحضوری از طریق سامانه جامع دانشگاهی گلستان به نشانی http://golestan.modares.ac.ir انجام می‌شود.

این دانشگاه از جمله مدارک مورد نیاز برای ثبت نام غیر حضوری را تصویر تمام صفحات شناسنامه دانشجو (ایرانی) / گذرنامه (غیر ایرانی)، تصویر کارت ملی، تصویر مدرک نظام وظیفه یا فرم مشمولین نظام وظیفه، فرم درخواست تاییدیه تحصیلی و ریز نمرات مقطع قبل / توضیحات، تصویر مدرک کارشناسی یا فرم جایگزین، تصویر مدرک کارشناسی ارشد یا فرم جایگزین، مدرک زبان انگلیسی یا فرم تعهد جایگزین، پذیرفته شدگان آزمونی و فرم تعهدات تحصیل اعلام کرد.

بر اساس تاکید دانشگاه تربیت مدرس، از آنجایی که در شرایط فعلی حفظ سلامت دانشجویان در اولویت است بنابراین تا اطلاع ثانوی ثبت‌نام حضوری وجود ندارد. همچنین پس از تکمیل ثبت‌نام غیرحضوری و انجام انتخاب واحد، شروع کلاس‌های دانشجویان نوورود به صورت مجازی از تاریخ ۲۷ شهریور خواهد بود.

زمان انتخاب واحد در دانشگاه علم و صنعت / اعلام مدارک مورد نیاز

ثبت‌نام ورودی‌های دکتری سال ۱۴۰۰ (روزانه و نوبت دوم) در دانشگاه علم و صنعت از روز شنبه ۱۳ شهریور تا دوشنبه ۱۵ شهریور به‌صورت غیر حضوری از طریق سیستم گلستان انجام می‌شود. پذیرفته‌شدگان ملزم هستند جهت تکمیل اطلاعات به سامانه گلستان golestan.iust.ac.ir مراجعه کنند.

انتخاب واحد درسی پذیرفته‌شدگان در دانشگاه علم و صنعت از تاریخ ۲۱ شهریور تا ۲۳ شهریور از طریق سامانه گلستان https://golestan.iust.ac.ir انجام می‌شود. زمان شروع کلاس‌ها نیز در نیمسال اول از روز شنبه ۲۷ شهریور خواهد بود.

مدارک لازم برای ثبت نام بدین شرح است؛ مدرک کارشناسی مورد تأیید وزارت علوم یا وزارت بهداشت که در آن معدل دوره کارشناسی قید شده باشد (چنانچه پذیرفته‌شدگان در فرصت باقیمانده نتوانند گواهینامه موقت پایان تحصیلات دوره کارشناسی خود را دریافت کنند، ارسال گواهی معتبر صادر شده از دانشگاه محل تحصیل مقطع کارشناسی که شامل درج تاریخ فارغ‌التحصیلی و معدل کل باشد بلامانع است).

مدرک کارشناسی ارشد مورد تأیید وزارت علوم یا وزارت بهداشت که در آن معدل مقطع کارشناسی ارشد قید شده باشد. دانشجویان سال آخر گواهی معدل و تاریخ فارغ‌التحصیلی ارسال نمایند.

کپی شناسنامه از تمامی صفحات آن، کارت ملی (پشت و رو).، عکس پرسنلی، حکم مرخصی سالانه یا موافقت کتبی و بدون قید و شرط سازمان متبوع برای کارکنان.

پذیرفته‌شدگانی که فاقد کارت پایان خدمت و یا معافیت می‌باشند، ملزم هستند برای اخذ معافیت تحصیلی فوراً (حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۱۷) از طریق سامانه وظیفه عمومی اقدام نمایند. بدین‌منظور حتماً راهنمای ثبت معافیت تحصیلی داخل کشور مشمولان را مشاهده نمایند. لازم به ذکر است تاریخ شروع به تحصیل در درخواست معافیت تحصیلی باید ۱۴۰۰/۰۷/۰۱ ثبت گردد.

در مورد پذیرفته‌شدگانی که در حین خدمت سربازی می‌باشند، پس از بارگذاری مدارک فوق در سیستم گلستان، حداکثر تا تاریخ ۱۵ شهریور به تحصیلات تکمیلی دانشگاه برای دریافت نامه معرفی به پلیس +۱۰ جهت ترخیص از خدمت مراجعه نمایند.

ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری در دانشگاه علامه تا ۹ شهریور ادامه دارد

ثبت نام الکترونیکی پذیرفته شدگان دکتری ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در دانشگاه علامه طباطبایی از روز شنبه ۶ شهریورماه آغاز شده و تا روز سه شنبه ۹ شهریورماه ادامه دارد. کلیه پذیرفته شدگان می‌توانند با ورود به سامانه آموزشی گلستان به نشانی ems.atu.ac.ir نسبت به ثبت نام در بازه زمانی تعیین شده اقدام کنند.

پذیرفته شدگان مرد مشمول باید قبل از انجام ثبت نام در سامانه گلستان، با مراجعه به سامانه نظام وظیفه به آدرس services.epolice.ir نسبت به ثبت نام جهت اخذ معافیت تحصیلی اقدام کنند.

کلیه پذیرفته شدگان مرد مشمول با دریافت کد سخا از دفاتر پلیس ۱۰+ و کد ملی امکان ورود به سامانه و ارائه درخواست را خواهند داشت.

انتخاب واحد پذیرفته شدگان دکتری از ۲۰ تا ۲۲ شهریور در دانشگاه شهید بهشتی

ثبت‌نام مشروطِ غیرحضوری پذیرفته شدگان دوره‌های روزانه، نوبت دوم، مجازی، پردیس خودگردان و پذیرفته شدگان بدون آزمون استعداد درخشان در مقطع دکتری دانشگاه شهید بهشتی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ روزهای دوشنبه و سه‌شنبه یکم و دوم شهریورماه انجام شد.

بر اساس اعلام دانشگاه انتخاب واحد پذیرفته شدگان دکتری (آن دسته از کسانی که گواهی پذیرش غیرحضوری خود را از سیستم جامع آموزشی گلستان دریافت کرده‌اند) از ۲۰ شهریور تا دوشنبه ۲۲ شهریور از طریق سیستم آموزشی گلستان انجام می‌شود.

زمان بارگذاری مدارک در دانشگاه امیرکبیر/۲۳ و ۲۴ شهریور؛ زمان انتخاب واحد

دانشگاه امیرکبیر نیز اعلام کرده که با توجه به شرایط حاکم بر کشور و ادامه روند شیوع کرونا ویروس، ثبت‌نام پذیرفته شدگان دوره دکتری سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام می‌شود. پذیرفته شدگان می‌توانند از روز سه‌شنبه ۱۶ تا ۱۷ شهریور ماه سال جاری، نسبت به بارگذاری مدارک درخواستی خود اقدام کنند.

این دانشگاه تاکید کرده است کلیه پذیرفته شدگانی که تا تاریخ تشکیل پرونده الکترونیکی از دوره کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شده اما مدرک تحصیلی خود را دریافت نکرده‌اند، ملزم به تکمیل فرم تعهد فراغت از تحصیل هستند.

این دانشگاه زمان انتخاب واحد را روزهای سه شنبه و چهارشنبه مورخ ۲۳ و ۲۴ شهریور ماه اعلام کرده است؛ همچنین تاریخ آغاز کلاس‌ها نیز روز شنبه ۲۷ شهریور ماه و تاریخ حذف و اضافه روز یکشنبه ۳ و ۴ مهر ماه سال جاری خواهد بود. با توجه به برگزاری کلاس‌های مجازی دوره دکتری دانشگاه امیرکبیر از تاریخ ۲۷ شهریور ماه، حضور مجازی تمام دانشجویان در کلاس الزامی است.

جزئیات ثبت نام در دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف همچنین زمان ثبت نام غیرحضوری پذیرفته شدگان دکتری را از روز سه شنبه ۹ شهریور تا روز شنبه ۱۳ شهریور ماه اعلام کرده است؛ تصویر اسکن شده تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی در قالب یک فایل، عکس جدید و تصویر آن با ابعاد ۳۰۰ در ۴۰۰ پیکسل، مدرک فراغت از تحصیل مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارای معدل از جمله مدارک مورد نیاز برای ثبت نام است.

بر اساس اعلام دانشگاه شریف، پذیرفته شدگانی که دانشجوی سال آخر بوده و قادر به ارائه مدرک کارشناسی ارشد نمی‌باشند لازم است گواهی تأیید شده توسط دانشگاه کارشناسی ارشد خود را مطابق فرم پیوست اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور تهیه کنند.

همچنین لازم است کلیه پذیرفته شدگان به نشانی: https://estelam.msrt.ir مراجعه و با تکمیل اطلاعات، کد رهگیری استعلام مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را دریافت نمایند و در زمان ثبت نام الکترونیکی غیر حضوری در سامانه ثبت نام وارد کنند.

برای آقایان نیز تصویر مدرکی دال بر وضعیت نظام وظیفه: کارت پایان خدمت- کارت معافیت دائم- برگه اعزام بدون غیبت – روگرفت گواهی فراغت مقطع کارشناسی ارشد مورد نیاز است.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود