در مذاکراتی حضور می‌یابیم که نتایج ملموسی را در تامین حقوق و منافع مردم داشته باشد

حسین امیرعبداللهیان و «ژان ایو لودریان» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فرانسه، امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگویی تلفنی در خصوص مهمترین تحولات روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه فرانسه در این گفت‌وگو، ضمن تبریک به وزیر امور خارجه کشورمان خواستار گسترش تماس‌ها و گفت‌وگوها در خصوص مسائل مورد توجه طرفین شد.

* آمریکا و اروپا به تعهدات برجامی بازگردند/ تسلیم فشارها نمی‌شویم

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این تماس تلفنی تأکید کرد: هیأت حاکمه آمریکا به واسطه خروج غیرقانونی از برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه مردم بزرگ ایران و طرف‌های اروپایی به دلیل بی عملی شان، مسئول بروز شرایط فعلی هستند و بایستی به اجرای کامل تعهدات برجامی شان بازگردند و بر این اساس جمهوری اسلامی ایران در مذاکراتی که نتایج ملموسی را در تامین حقوق و منافع مردم ایران در بر داشته باشد، حضور خواهد یافت.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: متاسفانه هیأت حاکمه فعلی آمریکا نیز برغم ادعاهای قبلی درصدد استفاده از تحریم‌های غیرقانونی به عنوان ابزار فشار بر جمهوری اسلامی ایران است، اما بایستی بداند که ما تسلیم چنین فشارهایی نخواهیم شد و اروپا نیز باید با موضعگیری‌های سنجیده، تلاش کند نقش سازنده‌ای را ایفا کند.

طرفین در ادامه از اهداف کنفرانس بغداد در ترغیب تعاملات منطقه‌ای حمایت کردند.

وزیر خارجه کشورمان در این ارتباط اظهار داشت: بحران‌های منطقه‌ای نتیجه سیاست‌های مداخله جویانه قدرت‌های خارجی است و سیاست خارجی دولت سیزدهم به روابط با همسایگان اولویت می‌دهد و همانگونه که در نشست اخیر بغداد تصریح کردیم، ثبات منطقه راهکار بومی و درون منطقه‌ای دارد و هرگونه رفتار مداخله جویانه و غیرمسئولانه می‌تواند آشفتگی منطقه را بیشتر کند.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و فرانسه همچنین در مورد تحولات افغانستان گفت‌وگو کرده و بر ضرورت همکاری برای ترغیب تمامی طرف‌ها به تشکیل دولت فراگیر، به منظور تضمین ثبات و امنیت در این کشور و منطقه تأکید کردند.

طرفین توافق کردند به گفت‌وگوهای فیمابین در خصوص موارد یاد شده ادامه بدهند.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه کشورمان دیروز (سه‌شنبه) نیز در تماس تلفنی وزیر خارجه کرواسی اعلام کرد: مذاکره برای مذاکره سیاست ایران نیست و مذاکره باید معطوف به تامین منافع مردم ایران باشد و آمریکا باید بداند تنها با زبان احترام می‌تواند با ملت ایران صحبت کند.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود