مفتی لبنان:
آمریکا با اعمال فشار‌های اقتصادی در صدد به زانو درآوردن لبنان است

«شیخ احمد قبلان» مفتی لبنان از سیاست‌های تحریمی ایالات متحده آمریکا در قبال این کشور به شدت انتقاد کرد.

به گزارش العهد، وی در این خصوص گفت: آمریکا با اعمال فشار‌های اقتصادی بر لبنان به دنبال به زانو درآوردن مردم این کشور است.

بر اساس این گزارش، مفتی لبنان تصریح کرد: متأسفانه برخی در داخل لبنان بر روی آمریکا حساب باز می‌کنند. این در حالی است که نباید هیچ حسابی روی آمریکایی‌ها باز کرد. باید کاری کرد که سیاست‌های آمریکا علیه لبنان به نتیجه نرسد.

مفتی لبنان در ادامه اظهارات خود یادآور شد: ایالات متحده آمریکا همچون گذشته از هر ابزاری برای اعمال فشار بر لبنانی‌ها بهره برداری می‌کند. تا زمانی که لبنانی‌ها تسلیم نشوند، این فشار‌ها ادامه خواهد داشت.

اخیراً نیز مفتی لبنان به اظهارات اخیر «ریچارد بلومنتال» سناتور آمریکایی علیه حزب الله واکنش نشان داد. وی در این زمینه گفت: امروز صدای گریه شکست خوردگان در افغانستان را می‌شنویم. مفتی لبنان تصریح کرد: سناور بلومنتال بهتر است به خاطر شکست آمریکا در افغانستان گریه کند. نیازی نیست که او به بیروت سفر کرده و سپس در این شهر برای مردم لبنان اشک تمساح بریزد.

وی افزود: حزب الله افتخار لبنان است و گروهی است که از حاکمیت لبنان حمایت و دفاع می‌کند. مقام آمریکایی، حزب الله را یک سرطان معرفی کرده است. این درحالی است که اگر سرطان بدخیمی در جهان و لبنان وجود داشته باشد، آن آمریکا است.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود