معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله:
با ارسال کشتی سوخت ایران وارد مرحله شکستن محاصره آمریکا شدیم

معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان گفت: با ارسال کشتی سوخت از ایران وارد مرحله شکستن محاصره آمریکا شدیم.

به گزارش المنار، «شیخ علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی «حزب الله» لبنان با اشاره به ارسال کشتی سوخت از سوی جمهوری اسلامی ایران برای کشورش، گفت: با ارسال کشتی سوخت ایران وارد مرحله شکستن محاصره آمریکا شدیم.

بر اساس این گزارش، این مقام حزب الله لبنان افزود: ما همواره باید تلاش کنیم تا محاصره آمریکا علیه خود را بشکنیم. ارسال کشتی سوخت ایران به سمت لبنان در واقع تلاش‌های آمریکا برای تحت فشار قرار دادن لبنانی‌ها را با شکست مواجه ساخت.

وی در ادامه یادآور شد: یکی از مهمترین نتایج واردات سوخت از ایران آن است که آمریکایی‌ها را رسوا کرد و دروغ بودن تهمت‌هایی را که علیه حزب الله مطرح می‌کردند، برملا ساخت. این اقدام نشان داد کسی که پشت بحران‌های ملت لبنان قرار دارد مقاومت نیست، بلکه آمریکا و مزدورانش هستند.

چندی پیش شیخ «احمد قبلان» مفتی لبنان تأکید کرد که جنگ امروز علیه لبنان یک جنگ آمریکایی است. واشنگتن در تلاش است تا مقاومت در لبنان را نابود سازد. مفتی لبنان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا با استفاده از ابزارهای مالی و سیاسی تلاش می‌کند بر مردم لبنان فشار وارد سازد. آمریکا نسبت به مردم لبنان کینه دارد و با سیاست‌های جنایتکارانه علیه لبنانی‌ها عقده گشایی می‌کند.

وی با اشاره به ارسال کشتی سوخت از سوی جمهوری اسلامی ایران به لبنان، تصریح کرد: این اقدام یک اقدام شجاعانه بود و ما معتقدیم که ارسال کشتی سوخت می‌تواند به چند دهه سیطره آمریکا بر لبنان پایان دهد.

پیش از این، «سزار معلوف» نماینده پارلمان لبنان در سخنانی گفته بود: متحدان غربی و عربی لبنان به این کشور پشت کردند. در شرایطی که متحدان بیروت به آن خیانت کردند، ما چرا نباید کمک‌های ایران را بپذیریم؟

وی با اشاره به سخنان اخیر سفیر آمریکا در بیروت در خصوص برخی تحرکات واشنگتن برای کمک به لبنان، گفت: سفیر آمریکا در لبنان دیر از خواب بیدار شده است زیرا ما از مدت‌ها پیش با بحران مواجه شده‌ایم.

این نماینده پارلمان لبنان در ادامه نیز از رژیم صهیونیستی به عنوان تنها دشمن کشور خود یاد کرد. گفتنی است، لبنان در حال حاضر با بحران سوخت دست و پنجه نرم می‌کند. پیشتر نیز برخی گزارش‌ها پیرامون مخالفت گروه‌های سیاسی از جمله جریان المستقبل با خرید سوخت از ایران توسط بیروت، منتشر شده بود.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود