محبیان در گفتگو با باطن:
تندروها در این دولت هم بیکار نمی‌نشینند

به گزارش باطن، یک فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم باید بتواند بدون توجه به هجمه و فشار گروه‌های سیاسی کارش را پیش ببرد به باطن گفت: عرصه نظر و عمل با هم تفاوت دارند و بسیاری از کسانی که امروز در حاشیه میدان آقای رئیسی را نقد می‌کنند در عمل با همان واقعیت‌هایی روبرو می‌شوند که امروز ایشان روبروست. معیشت و اقتصاد کشور در لبه و مرز تصمیمات عاقلانه یا احساسی قرار دارد. مشخص است در این دوگانه دولت سیزدهم همان راهی را می‌رود که هر دولت متکی به ملت می‌رود. دولت آقای رئیسی قرار نیست نوسان اقدامات و حرکاتش را با ضرباهنگ منافع کوتاه‌مدت گروه‌های سیاسی تنظیم کند. ایشان در سیاست خارجی و پرونده هسته‌ای همچنان بر مسیر اعتدال و عقلانیت اعتقاد دارند و بر همین اساس نیز روش مصالحه‌جویانه‌ای در ارتباط با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پیش گرفته است. اگر خلاف این باشد چه کسی مسئولیت ابری شدن مجدد هوای روابط بین‌الملل ایران بر سر پرونده هسته‌ای را خواهد ‍پذیرفت؟

امیر محبیان با بیان اینکه باید به الزامات و قواعد حکومت‌داری خردگرا و تامین مصالح و منافع مردم تن در داد، تصریح کرد: توصیه به منافع عمومی در اداره کشور به گوش گروه‌های تندرو و خارج از مدار عقلانیت نخواهد رفت، آنچه مهم است این است که همه دولت‌ها از جمله دولت آقای رئیسی محکم و بدون هیچ واهمه‌ای بر سر آنچه که صلاح مردم است و خیر و عافیت آنها را تضمین می‌کند بایستد و از آن دفاع کند. ایشان قرار است درنهایت جواب جمعیت چندده میلیونی عائله ایرانی را بدهد، نه گروه‌های خودسر و تندرویی که دایره دیدشان از سطح باند و دارودسته‌یشان فراتر نمی‌رود.

محبیان با بیان اینکه مردم حامی تصمیمات عقلانی دولت‌ها هستند، یادآور شد: هر اقدامی که هزینه‌زا در داخل و خارج از کشور نباشد، مردم به‌طور عمومی از آن حمایت می‌کنند و این مهمترین نقطه اتکای دولت‌هاست. آقای رئیسی با استفاده از فرصت به دست آمده در همسویی ارکان حاکمیتی باید بتوانند از این شرایط به نفع مردم استفاده کنند و همه ظرفیت قوا را در جهت منافع و مصالح مردم تجهیز کنند. هرگونه چارچوب، قاعده و قانونی چه از سوی مجلس‌ها و چه از سوی سایر نهادهای حاکمیتی باید درنهایت رضایت مردم را جلب کند و اگر چنین نیست باید اصلاحش کرد و مجوزهای لازم برای متوقف کردن فرآیندهای قبلی را به دست آورد.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: اگرچه دولت آقای رئیسی را توصیه به مقاومت سخت مقابل تندروها نمی‌کنم، اما ایشان باید به همان روشی که متوسل شوند که همه حکومت‌های عرفی در کنترل این جماعات دارند؛ عرصه عمل و نقش‌آفرینی این گروه‌ها باید به هر طریق ممکن محدود شود و هیاهوی آنها نباید میدان سیاست را همانند استادیوم‌های ورزشی از امنیت خودش خارج کند. اندک چهره‌ها و گروه‌های آشوب‌طلب اگر جای پای محکم دولت رئیسی را ببینند جسارت تعرض خود را از دست خواهند داد و درنهایت تنها صدا و هیاهویی از آنان باقی خواهد ماند. قرار نیست تندروها به وسط میدان بریزند و بازی را به هم بریزند. آنها همان پشت حصارها فریادشان را می‌زنند و دولت آقای رئیسی هم کار خودش را می‌کند.

محبیان گفت: سیاست خارجی ایران همان‌طور که آقای رئیسی در جریان مناظرات و نخستین مواضع خودشان پس از انتخاب شدن اعلام کردند به صورت متوازنی در روابط منطقه‌ای و بین‌المللی پیش برود. این بهترین راهبرد است. در این چارچوب مسئله برجام نیز امکانات و ظرفیت‌های بهره‌برداری خودش را پیدا خواهد کرد. هیچ ظرفیتی حذف نخواهد شد و بهترین عملکرد در استفاده توامان از همه این ابزارها به دست خواهد آمد.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود