فریاد کهنه‌سرباز آمریکایی بر سر بوش:
میلیون‌ها عراقی به خاطر دروغ تو کشته شدند

ویدئویی که در فضای مجازی در آمریکا دست به دست می‌شود فریادهای یک کهنه‌سرباز آمریکایی بر سر «جورج دبلیو بوش»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا را نشان می‌دهد.

طبق گزارش رسانه‌های آمریکا این کهنه‌سرباز که در جنگ عراق خدمت کرده «مارک پرایسنر» نام دارد و هنگام سخنرانی جورج بوش از او خواست بابت کشتار مردم عراق و دروغ‌هایش درباره سلاح‌های کشتار جمعی عراق عذرخواهی کند.

پرایسنر در این ویدئو خطاب به جورج بوش می‌گوید: «آقای بوش کی می‌خواهی بابت میلیون‌ها عراقی که به خاطر دروغ تو کشته شدند عذرخواهی کنی؟»

وی در ادامه می‌گوید: «تو درباره سلاح‌های کشتار جمعی دروغ گفتی. درباره ارتباط [عراق] با حوادث ۱۱ سپتامبر دروغ گفتی.»

بوش حرف‌های این کهنه‌سرباز را قطع کرد و به او گفت: «بنشین و درست رفتار کن.»

پرایسنر در ادامه می‌گوید که بوش در سال ۲۰۰۳ او را برای جنگ به عراق فرستاده است. او می‌گوید: «دوست‌های من کشته شدند. تو آدم کشتی. تو دروغ گفتی.»

جورج دبلیو بوش سال ۲۰۰۳ با بیان این ادعا که عراق سلاح‌های کشتار جمعی در اختیار دارد به این کشور حمله کردند.

روز ۱۵ فوریه ۲۰۰۳ یعنی یک ماه قبل از حمله آمریکا به عراق سراسر دنیا صحنه تظاهرات علیه جنگ عراق بود. در شهر رم سه میلیون نفر در تظاهرات شرکت کردند که کتاب گینس حضور این جمعیت را به عنوان بزرگترین تظاهرات ضد جنگ ثبت کرده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چند ماه بعد از حمله ائتلاف تحت رهبری آمریکا به عراق اعلام کرد بازرسان این سازمان شواهدی از احیای برنامه تسلیحات هسته‌ای در عراق پیدا نکرده‌اند.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود