معاون وزیر بهداشت:
کرونا در ایران نزولی شد

قاسم جان بابایی در حاشیه افتتاح بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب بیمارستان امام خمینی (ره) آمل در گفت‌وگویی اظهار داشت: اکنون در استان‌های شمالی روند بستری‌ها در مراکز درمانی کاملاً کاهشی شده و در استان‌های غربی و جنوبی کشور نیز کرونا سیر نزولی دارد.

وی با بیان اینکه میزان بدحالی و بستری در بخش ای سی یو و فوتی هم خوشبختانه روند کاهشی دارد، افزود: به نسبت ماه‌های اوج گیری و همه گیری پیک پنجم کرونا، هم اکنون بیش از ۴۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کشور خالی شده است.

* رعایت نکیم، گرفتار سویه جدید می‌شویم

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ویروس کرونا ناشناخته است و هنوز برای دنیا ممکن است جهش‌هایی جدیدی اتفاق بیافتد و سویه های جدید پیدا شود، گفت، این سویه ها ممکن است پیک جدید ایجاد کند، اما با روند افزایشی واکسیناسیون در کشور خوشبختانه امنیت خوبی ایجاد شده و نگران کننده نیست.

جان بابایی تصریح کرد: البته باز هم رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی به عنوان یک اصل انکارناپذیر و حیاتی برای امنیت بیشتر در برابر کرونا لازم است.

* منتظر معوقه ۳ هزار میلیارد تومانی فوق العاده کادر درمان هستیم

وی همچنین در خصوص تأخیر در پرداخت معوقه مربوط به فوق العاده کادر درمان در شرایط کرونایی گفت: تعداد مریض‌هایی که در پیک پنجم در مراکز درمانی کشور پذیرش و درمان شدند بیش از دو برابر و حتی دو و نیم برابر در برخی استان‌ها نسبت به پیک‌های قبلی بوده و این باعث فشار سنگین به کادر درمان شده است.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: معوقه فوق العاده کادر درمان بیش از ۳ هزار میلیارد تومان است که منتظر هستیم سازمان برنامه و بودجه شرایط پرداخت آن را برای وزارت بهداشت فراهم تا حق کادر درمان هرچه سریع‌تر پرداخت شود.

* راه اندازی مراکز پیشرفته قلب در شهرهای نیم میلیونی کشور

جان بابایی همچنین در خصوص توسعه مراکز درمان بیماران قلبی با توجه به ابتلاء و درگیری شمار زیادی از مردم به این بیماری گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ مرکز قلب دولتی و خصوصی در کشور راه اندازی شده و برنامه وزارت بهداشت در افزایش این مراکز در شهرهایی است که جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفر دارند.

وی در خصوص افتتاح مرکز آنژیوگرافی و جراحی قلب بیمارستان امام خمینی آمل نیز گفت: در شهرستان آمل با بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت و نبود مرکز جراحی قلب در غرب مازندران و همچنین ورودی استان از جاده هراز و دسترسی راحت تر بیماران و مسافران عبور از خدمات درمانی قلب و عروق این امکان اکنون در این شهرستان فراهم شد.

وی یادآور شد: خوشبختانه هم اکنون همه شرایط لازم برای درمان و کادر درمانی تیم جراحی قلب باز در بیمارستان امام خمینی آمل فراهم شده و بیماران مطابق تعرفه‌های دولتی ویزیت و عمل خواهند شد.

بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب بیمارستان امام خمینی (ره) آمل ظهر پنجشنبه با حضور معاون وزیر بهداشت و جمعی از مسئولان افتتاح شد.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود