ادامه اعتراضات به سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بحرین

اعتراضات در بحرین به سفر «یائر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و افتتاح رسمی سفارت این رژیم در منامه همچنان ادامه دارد و امروز (جمعه) اهالی منطقه «ستره» به خیابان‌ها آمدند.

به نوشته وبسایت العهد، مأموران رژیم آل خلیفه نیز با شلیک گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی به معترضان پاسخ دادند. بحرینی‌ها در شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند که برخی افراد لباس شخصی نیز به اقدام به حمله سمت معترضان کردند.

معترضان در حالی که پرچم فلسطین را در دست داشتند، شعار می‌دادند: «کلا کلا للتطبیع» و سیاست سازش دولت بحرین با رژیم اسرائیل را محکوم کردند.

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، در نخستین سفر رسمی پس از توافق عادی سازی روابط میان تل‌آویو و منامه، صبح دیروز (پنجشنبه، ۳۰ سپتامبر) وارد بحرین شد و سفارت این رژیم در منامه را افتتاح کرد. مردم بحرین نیز در واکنش چه در کف خیابان و چه در شبکه‌های اجتماعی دست به اعتراضات گسترده زدند. این اعتراضات تا ساعات پایانی شب ادامه داشت.

بحرین در سپتامبر سال۲۰۲۰ با وساطت دولت وقت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، توافقنامه‌ عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس موسوم به «توافق‌های آبراهام» را امضاء و رسما با تل‌آویو روابط دیپلماتیک برقرار کرد.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود