سخنگوی هیئت رئیسه مجلس:
ایران به دنبال تقویت ارتباط با همسایگان است

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: برخلاف ادعای برخی از افراد، دولت رئیسی به دنبال ایجاد فضای بسته در عرصه سیاست خارجی نیست و مذاکرات مبتنی بر عزت پیگیری خواهد شد.

سید نظام‌الدین موسوی درباره سازوکار دولت سیزدهم برای مذاکرات، گفت: رئیس‌جمهور در صحبت‌هایی که در ایام انتخابات داشت، به صراحت اعلام کرد که روش حل مسائل کشور توسط وی و دولت نسبت به دولت سابق متفاوت است و آنان به صورت همه‌جانبه مسائل و مشکلات کشور را بررسی می‌کنند و راه‌حلی اساسی برای آن در نظر می‌گیرند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که رئیسی و بسیاری از حامیان وی به رویکرد روحانی در اداره کشور که منجر به مشکلات عدیده فعلی شده است، انتقاد جدی دارند، طبیعتاً باید رویکرد جدیدی در عرصه‌های مختلف کشور و مذاکرات اتخاذ شود.

دولت از ظرفیت‌های سیاست خارجی استفاده می‌کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مسئله به معنای آن نیست که ما از تجارب مثبت گذشته استفاده نکنیم، تصریح کرد: برخی از افراد به نوعی قلمداد و فضاسازی می‌کنند که گویا دولت رئیسی قصد ندارد از ظرفیت‌های سیاست خارجی استفاده کند یا به دنبال ایجاد فضایی بسته در عرصه سیاست خارجی است که به هیچ وجه اینگونه نیست.

موسوی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم حتماً از ظرفیت‌های سیاست خارجی جهت رفع مشکلات و ایجاد ظرفیت‌های جدید برای کشور استفاده خواهد کرد، گفت: تفاوت رویکرد دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی با دولت‌های گذشته این است که ما در عرصه سیاست خارجی فعال و مبتکر خواهیم بود و دیگر منفعل نخواهیم بود و منتظر نمی‌مانیم تا دیگران برای ما تعیین تکلیف کنند.

وی تصریح کرد: قطعاً جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاست خارجی ابتکار عمل خواهد داشت و فعال خواهد بود. از سوی دیگر، ما حوزه سیاست خارجی را به چند کشور خاص محدود نمی‌کنیم و حوزه سیاست خارجی در دولت رئیسی همه‌جانبه خواهد بود.

ایران به دنبال تقویت ارتباط با همسایگان است

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ارتباط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه، همسایگان و بلوک شرق بیشتر خواهد شد که گشایش‌های جدی برای کشورمان در حوزه اقتصادی ایجاد خواهد کرد. پیوستن دائم ایران به سازمان همکاری‌های شانگهای هم باعث تاثیرات مثبتی در بخش‌های اقتصادی و صنعتی ایران خواهد شد و ظرفیت بسیار خوبی است.

موسوی با بیان اینکه ما مذاکرات خود با غربی‌ها را تا جایی که مبتنی بر عزت کشور باشد ادامه خواهیم داد، اظهار داشت: نکته مهم بعدی آن است که ریشه بخش عمده‌ای از مسائل و مشکلات کشورمان این است که از ظرفیت‌های داخلی به درستی استفاده نکردیم و لازم است از پتانسیل‌های داخلی بیش از گذشته بهره ببریم.

وی گفت: در دولت قبل رویکردهای اشتباهی در حوزه‌های اقتصادی اتخاذ شد و بسیاری از ظرفیت‌هایی که می‌توانست به کار گرفته شود و مسائل و مشکلات اقتصادی را حل کند، مورد توجه قرار نگرفت.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت سیزدهم بیشتر از آنکه عرصه سیاست خارجی را محدود به چند کشور خاص کند، به دنبال آن است که با استفاده از ظرفیت‌های داخلی، راه‌حل‌های خوبی را برای حل مشکلات کشور در نظر گیرد.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود