نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
مخالف واردات از کُره بجای پول‌های بلوکه شده هستیم

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وقتی دانش فنی تولید لوازم خانگی وارد کشور شده و بومی‌سازی شده است، هیچ آدم عاقلی قبول نمی‌کند که به جای پول‌های بلوکه شده ما در کره جنوبی، لوازم خانگی تحویل ما بدهند و با این کار کمر تولیدکنندگان داخلی را بشکنند.

سیدجواد حسینی‌کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی در خصوص ابلاغیه اخیر رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور و دولت، مبنی بر واردات محصولات نهایی مربوط به لوازم خانگی کره‌ای که در پی درخواست تولیدکنندگان از ایشان صورت گرفته است، اظهار داشت: کشور ما در شرایط سخت تحریمی، با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان مسیر تولید لوازم خانگی استاندارد را به خوبی طی کرده و اجناس تولید شده هم عموماً با کیفیت هستند و قدرت رقابت‌پذیری را نیز دارند.

وی افزود: وقتی دانش فنی تولید لوازم خانگی وارد کشور شده و بومی‌سازی شده است، هیچ آدم عاقلی قبول نمی‌کند که به جای پول‌های بلوکه شده ما در کره جنوبی، لوازم خانگی تحویل ما بدهند و با این کار کمر تولیدکنندگان داخلی را بشکنند و کارگران را بیکار کنند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد: لازمه موفقیت تولیدکنندگان در شرایط کنونی این است که وزارت صنعت، معدن و تجارت بر کیفیت لوازم خانگی تولید شده و قیمت تمام شده آنها نظارت کند و شرایط را برای صادرات‌محور شدن تولیدکنندگان ایرانی فراهم کند.

حسینی‌کیا تصریح کرد: اگر کیفیت تولیدات داخلی در شرایطی کم شود و قیمت تمام شده محصولات‌شان افزایش یابد، در این شرایط وزارت صنعت می‌تواند برای تنظیم بازار و جلوگیری از انحصار، به طور محدود اجازه واردات برخی برندهای لوازم خانگی را بدهد که شرایط رقابت و اصلاح قیمت به نفع مصرف‌کنندگان فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی نیز حامی تولید داخلی است و از سیاست اخیر حمایت می‌کند؛ در عین حال، اگر ببینیم که ظرفیت تولید داخلی کافی نیست و مقرراتی در خصوص تنظیم تعرفه واردات لازم است، حتماً نسبت به تصویب قوانین جدید اقدام می‌کنیم اما در شرایط فعلی اولویت با تولیدکنندگان داخلی است.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود