ثبت ۲۲ پس‌لرزه
۵۰ مدرسه در کوهرنگ دچار خسارت شده است

فرماندار کوهرنگ با اشاره به اینکه طی شبانه‌روز گذشته ۲۲ پس‌لرزه در این شهرستان ثبت شده است، گفت: حدود ۵۰ مدرسه بر اثر زلزله دچار خسارت شده‌اند و به خانه‌های مسکونی نیز بین ۳۰ تا ۸۰ درصد خسارت وارد شده است.

مرتضی زمانپور در خصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده در شهرستان کوهرنگ، اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت در شهرستان آرام است و هشت اکیپ از بنیاد مسکن در حال برآورد اولیه خسارت‌های وارده به مساکن شهری و روستایی هستند.

فرماندار کوهرنگ با بیان اینکه در پی وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری در این شهرستان بین ۳۰ تا ۸۰ درصد به منازل روستایی خسارت وارد شده است، گفت: شبکه آب روستای مورز بر اثر زلزله دچار آسیب شده و در حال حاضر آبرسانی با تانکر در حال انجام است، چشمه‌های تامین آب چند روستا نیز دچار مشکل شده که ترمیم آن در دست بازسازی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۲ پس‌لرزه در شهرستان کوهرنگ به وقوع پیوسته است، خاطرنشان کرد: بزرگترین پس‌لرزه ثبت شده ۳.۷ ریشتر است، برآورد خسارت‌ها نیز در حال انجام بوده، اما به‌علت تعداد بالای روستاها و پراکندگی جمعیت این کار تا حدودی زمانبر خواهد بود.

زمانپور افزود: ۱۶ اکیپ از جمعیت هلال‌احمر در حال حاضر در منطقه زلزله‌زده بازفت و دوآب صمصامی حضور دارند و کارشناسان جهادکشاورزی نیز در حال برآورد خسارات وارده به دامداری‌ها هستند.

فرماندار کوهرنگ از وارد آمدن خسارت به ۵۰ مدرسه در این شهرستان خبر داد و گفت: به تعدادی از ساختمان‌های اداری، مراکز بهداشت و درمان، مساجد و سالن‌های ورزشی نیز خسارت وارد شده است.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود