۷۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌های غیرانتفاعی خالی است

رئیس اتحادیه موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی گفت: ۷۵ درصد ظرفیت‌های ایجاد شده در موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی خالی ماند و تنها ۲۵ درصد آن تکمیل شده است.

علی آهون منش با اشاره به ظرفیت‌های ایجاد شده در دانشگاه‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید تنها ۲۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی در سراسر کشور تکمیل شده و ۷۵ درصد آن خالی مانده است.

وی با اشاره به دلایل خالی ماندن ظرفیت‌های پذیرش دانشگاه و مؤسسات غیرانتفاعی در سراسر کشور گفت: در سال تحصیلی جدید بیش از یک میلیون نفر مجاز به ثبت نام شده‌اند که از این تعداد تنها ۵۰ درصد برای ثبت نام مراجعه کرده و مابقی برای ثبت نام اقدام نکرده‌اند.

رئیس اتحادیه مؤسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی افزود: کاهش تعداد مراجعه برای ثبت نام فقط مختص دانشگاه‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی نبوده بلکه دانشگاه‌های دولتی نیز با این مشکل مواجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس برای پر شدن ظرفیت‌های خالی نامه‌ای نوشته و درخواست تکمیل ظرفیت خواهیم داشت.

آهون منش یادآور شد: با توجه به اینکه دانشگاه‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کنند و هزینه‌های آنها با شهریه دانشجویان تأمین می‌شود در صورت تکمیل نشدن ظرفیت‌های ایجاد شده بسیار متضرر خواهند شد.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود