همه دشمنان از بازی‌های خطرناک با ایران منصرف شده‌اند/ حاج‌قاسم با گذشت زمان زنده‌تر تجلی می‌کند

سردار حسین سلامی عصر امروز در همایش فرماندهان پایگاه‌های مقاومت استان کرمان با تبریک هفته وحدت اظهار داشت: پیامبر اسلام امین وحی الهی و سرچشمه الهام، معنا، معرفت، حقیقت، عدالت و محبت بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: استان کرمان سرزمین زنان و مردان سخت‌کوش، مجاهد و محل اهل بیت، صمیمی، صادق، با اخلاص و بیش از ۶ هزار شهید جاودان با خورشیدی درخشان در آسمان شهادت است. شهیدی که جاذبه‌های آسمانی شخصیتش هم در حیات ظاهری و هم حقیقی و باطنی او قلب‌ها را تسخیر می‌کرد، یک عارف به تمام معنا و یک مجاهد خستگی ناپذیر، اگر بخواهیم بر حسب زمان جهاد او را رتبه‌بندی کنیم، او چهل سال بی‌وقفه جنگید.

وی ادامه داد: هر خط مقدمی برای جبهه اسلام ایجاد می‌شد او آنجا بود، پس از دفاع مقدس او بی‌مثال و بی‌مانند و استثنایی جهاد کرد، دشت‌ها و دره‌ها و ارتفاعات کوچک و بلند در سرزمین‌های دور و نزدیک خاطره‌های باشکوه و حماسه‌های ماندگار از نبرد، این مرد افسانه‌ای تاربخ و اسلام را در سینه خود به یادگار دارد.

سردار سلامی افزود: تاثیرات شگفت‌انگیز این مرد بزرگ در حفظ حرمت نوامیس مسلمین و مانع‌شدن بر سیطره کفار بر مسلمانان یک استثنای تاریخی است و این سرزمین مهد ولادت اوست و این مردم بازماندگان نسل فداکاری هستند که با او در میدان‌های عزت و شرف و کرامت امت اسلام و ملت ایران جنگیدند، به همین دلیل در هر نقطه‌ای از کرمان که پا می‌گذاریم عطر معنوی دل‌انگیز وجود این شخصیت بزرگوار عالم اسلام به مشام می‌رسد و این یک افتخار بی‌نظیر برای مردم کرمان است.

وی تصریح کرد: این مردم هم قدر این گوهر جاودانه معرفت، عظمت و صلابت الهی را می‌دانند و به آن می‌بالند. او البته امروز افتخار همه ماست و جالب است هرچه زمان می‌گذرد، حاج‌قاسم ما زنده‌تر تجلی می‌کند و ستایش برانگیزتر می‌شود و انسان، جاری‌بودن حقیقت وجود او را در مسیر زمان حس می‌کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز کرد: این شکوه عرفانی و عظمتش نشانه الهی بودن اوست. اکثر کسانی که او را می‌ستایند، او را ندیده‌اند، شاید داستان‌های کمی در مورد او شنیده‌اند، اما عاشقانه او را دوست دارند و این زندگی در قلب‌ها و حیات در دل‌ها تنها برای انسان‌های الهی میسر است.

وی در ادامه گفت: نمی‌شود در کرمان سخن گفت و حاج‌قاسم را نستود؛ اما او تازه آغاز شده است، آن‌هایی که بر حسب محاسبات مادی برنامه‌ریزی می‌کنند همیشه اشتباه می‌کنند، اگر دشمنان فکر می‌کنند با شهادت انسان‌های بزرگ راه تمام و پرچم‌ها بر زمین فرو می‌افتند، اشتباه می‌کنند.

وی تصریح کرد: امروز ایران سربلند را با عظمت می‌بینید. امروز در نظام جهانی، ایران صاحب یک صلابت پایدار، شکوه ماندگار و عظمت به رسمیت شناخته شده است. همه دشمنان منصرف شدند از بازی‌های خطرناک با این ملت و امت؛ چون در میدان این مردم را آزموده‌اند.

سردار سلامی بیان کرد: ملت امام حسین (ع) که فضائل مکتب عاشورا را در کالبد خود جاری می‌کند، به دشمنان نشان داد که نظام متکی بر اسلام و مکتب اهل‌بیت هرگز شکست نمی‌خورد و هر کسی در هر میدان سختی با او درگیر شود محکوم به شکست است. امروز می‌بینیم که دشمنان بزرگ و صاحب جلالت مادی و شکوه ظاهری در حال زوال هستند کوه‌های یخ در حال ذوب‌شدن هستند و آن‌چه در میانه این نبرد بزرگ عالم‌گیر در حال درخشش و قد کشیدن است، امت اسلام است، امتی که متکی بر نائب امام زمان (عج) و ولایت فقیه است و چنین استوانه محکمی را برای پایداری عظمت باشکوه اسلام قرار داده شکست نمی‌خورد.

وی با بیان اینکه طراحی دشمن برای شکستن ما بسیار خطرناک و جدی بود، ادامه داد: اینکه این ملت از میان این توطئه خطرناک جهانی که همه آرایش قدرتمندی گرفته بودند تا این ملت را که به نام اسلام سر از تاریخ درآورده بود و با انقلاب خود در حال تشکیل یک نقشه جدید از منطق، حکمت، عدالت و آزادی بود بشکند، اما از میان این همه توطئه‌های خطرناک درخشید؛ این نبود جز پیوندخوردن امام و امت با منطق اسلام و آن‌ها عامل قدرت اصلی ما را می‌دانستند.

سردار سلامی تصریح کرد: محاسبات، غلط بود؛ اما آرزوهایشان وجود داشت. پی برده بودند تا وقتی سرچشمه الهام، قدرت و منبع روح و جان و عظمت وجود دارد و با نفوذ کلامش ملت‌ها را به حرکت در می‌آورد و میدان جهاد را از جوانان پر می‌کند؛ یعنی تا وقتی امام امت می‌درخشد و مردم به اراده او بر می‌خیزند و با کلام او شمشیر از نیام می‌کشند و با درخشش و نفوذ سخنانش به میدان می‌روند و دشمن را تعقیب می‌کنند، چنین ملتی شکست ناپذیر است.
وی گفت: تمرکز تمام حملات دشمن روی این منبع قدرت و روح مکتب یعنی امام مسلمین است این از این واقعیت ناشی می‌شود که دشمن این منبع را شناخته است و این بخشی از جنگ جاری ما بوده و هست.

وی با بیان اینکه دشمن از این نقشه هر بار ناکام می‌شود و می‌گریزد و دوباره به هر بهانه‌ای می‌آید و می‌دانیم آن‌ها می‌شکنند، اضافه کرد: آن‌ها می‌دانند مادامی که انقلاب اسلامی برخاسته از این ام‌القراء نفوذ می‌کند، تا وقتی این نفوذ وجود دارد این قدرت شکست ناپذیر است و اینجا نقش برجسته حاج‌قاسم روشن می‌شود.

وی بیان کرد: توطئه خطرناکشان این بود که نفوذ و اتصال معنوی انقلاب را قطع و مسلمانان را متفرق کنند و از هم متنفر و منزوی کنند و اتصالات را در جسم اسلام بشکنند و بعد از آن روح اسلام و مسلمانان را و این توطئه خطرناکی بود و در هر نقطه‌ای که توانستند به‌کار گرفتند.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: هنر انقلاب این بود که در تمام این نقاط و سرزمین‌ها قدرت آفرید و اسلام در چهره جوانان تجلی یافت و یک مرد میدان این دانه‌ها را به هم متصل کرد و زنجیره پیوند را در اسلام به هم متصل و دشمنان را در حلقه محاصره شده شکست و ناامید کرد و این کار سختی بود. در این جبهه وسیع در حالی که دشمن به کثرت قدرت نظامی خود می‌بالید، کمی این واقعیت وجود داشت و این اشتباه محاسباتی همین‌جا بود و دیدید مسلمانان دشمنان را فراری دادند.

وی با بیان اینکه داعش پدیده‌ای بود که توسط آمریکا ظهور کرد که متکی به اقتصاد رژیم‌های مرتجع منطقه و تحریفات فکری آن‌ها و قدرت نظامی آمریکا بود که یک انفجار و یک زلزله و تکانه ایجاد کرد، افزود: برخی از حکام لرزیدند؛ اما یک قلب مطمئن در میانه معرکه حاضر شد و دشمن را شکست.

فرمانده کل سپاه پاسداران بیان داشت: امروز می‌بینید در لبنان هرچه عمل می‌کنند بیشتر در میدانی قرار می‌گیرند که تسلط آن در اختیار انقلاب است، سوخت را قطع می‌کنند، ارزش پول را پایین می‌آورند؛ اما با یک تعبیر زیبای سید مقاومت همه توطئه‌های دشمن خنثی می‌شود و این یعنی انقلاب بزرگی که دشمنت را وادار کند که آنگونه عمل کند که انقلاب می‌خواهد؛ یعنی دشمن هم توسط انقلاب مدیریت می‌شود.

وی ابراز داشت: قیام بدون بازگشت توسط مسلمانان شکل گرفته است، اسلام در حال پیروز شدن است.

سردار سلامی با بیان اینکه تهاجم به رکن اصلی قدرت انقلاب یعنی رهبری و دوم میدان وسیع انقلاب و تحریم همه‌جانبه ملت ایران، فکر می‌کردند با این سه جهت ملت ایران را تسلیم خود کنند و از انقلاب پشیمان کنند، ادامه داد:، اما باز هم ملت آمد و در نبرد‌های بیرونی هم شهدای زیادی تقدیم شد. از همه کشور‌های اسلامی و زیباترین شهید مقاومت حاج‌قاسم از اینجا بود.

وی اظهار داشت: صبر و آگاهی مردم، عزم و دست و پنجه نرم کردن با مشکلات دشمنان را شکست و از مردم ناامید شدند و دیگر نقطه امیدی ندارند.

سردار سلامی اذعان کرد: نه سلاح‌ها و نه تکفیری‌ها و نه امیدبستن به مردم و نه تحریم‌ها، به کارشان نیامد. امروز افسرده هستند. حال مقامات استکبار را می‌بینید بی‌عمل، مبهم و سرگردان هستند و این قدرت اسلام است که آن‌ها را کنار زدند. آن‌ها فکر می‌کردند تهاجم به اصل نظام، حصر اقتصادی، فشار معیشتی و فشار سیاسی می‌تواند در کنار بیماری کرونا موثر باشد و شادمان بودند و هنوز کرونا به سمت آن‌ها نرفته بود، می‌گفتند «ایران دوام نمی‌آورد»، اما خودشان گرفتار شدند و دیگر حرفی برای گفتن ندارند.

وی یادآور شد: فرهنگ اسلام حاکم است؛ چون مردم همه با هم هستند. امروز جنگ ما همین است. دشمن می‌خواهد ما را خسته و ناامید کند. پایگاه‌های بسیج پر می‌شود و به مردم کمک می‌کنند و مردم همه در میدان هستند، انفاق در راه خدا می‌کنند.

سردار سلامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امروز فرماندهان پایگاه‌ها که خوب میدان جنگ را شناخته‌اید چراغ آن را گرم کنید هر پایگاه یک نظام اسلامی در هر محله است. هر کسی نیازمند است بشتابید، کمک به مردم شفابخش است. بسیجیان جوانان را کمک کنید اگر به اعتیاد گرایش پیدا می‌کند زود او را دریابید. بسیجی درمان همه درد‌ها و فرمول همه سختی‌هاست و مثل خورشید به همه گرما می‌بخشد. با همه باید مهربان باشید و بهترین خصلت بسیجیان این است که از ملامت ملامت‌کنندگان نمی‌هراسید.

سردار سلامی متذکر شد: ما در حال پیشرفت هستیم و پیشروی می‌کنیم. تازه اول است و فهمیده‌ایم چگونه دشمن را جا بگذاریم و پیش برویم.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود