رئیس جمهور در سفر به اردبیل"
اعتبارات لازم برای تکمیل هرچه سریع‌تر بزرگراه اردبیل ـ پارس‌آباد تامین شود

رئیس جمهور گفت: منابع مالی لازم برای بهره‌برداری از پروژه بزرگراه اردبیل به پارس‌آباد باید تامین شود تا شاهد تکمیل و بهره‌برداری هر چه سریعتر این پروژه در استان اردبیل باشیم.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در جریان بازدید از پروژه بزرگراه پارس‌آباد ـ اردبیل اظهار کرد: پروژه بزرگراه اردبیل به پارس‌آباد نیازمند اعتبارات مورد نیاز جهت تکمیل و بهره‌برداری بوده و در این راستا باید هر چه سریع‌تر اعتبارات لازم برای احداث این پروژه تامین شده و شاهد بهره‌برداری از این بزرگراه باشیم.

وی افزود: همان‌طور که استاندار اردبیل پیشنهاد اجرا و تکمیل فاز به فاز این پروژه را داد، باید برنامه‌ریزی در راستای این امر از سوی مسؤولان استان و وزارت راه‌وشهرسازی انجام یافته و منابع مالی لازم برای افتتاح این پروژه تامین شود تا پس از ۹ سال شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

رئیس جمهور گفت: تمامی برنامه‌ریزی‌های لازم جهت تامین اعتبارات مورد نیاز انجام و در بودجه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نیز منابع مالی لازم برای تکمیل پروژه اردبیل به پارس‌آباد در نظر گرفته شود تا گرهی از مشکلات مردم رفع شود.

گفتنی است؛ اعتبار مورد نیاز برای پروژه احداث باند دوم پارس‌آباد ـ اردبیل، ۳ هزار و ۳۴۷ میلیارد تومان بوده و طول کامل این راه ۲۲۲ کیلومتر است که ۴۷ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و ۷۸ کیلومتر نیز در دست اجرا است.

رئیسی: دولت از پیشرفت مجموعه کشت و صنعت مغان حمایت می‌کند

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ابتدای سفر استانی خود به اردبیل، از شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بازدید کرد و در جریان فعالیت ها و نیازهای و دغدغه‌های مسئولان و نمایندگان استان برای توسعه شرکت قرار گرفت.

رئیس جمهور در جریان این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های گسترده کشاورزی و اشتغال‌زایی مجموعه کشت و صنعت مغان گفت: دولت خود را موظف می‌داند با حداکثر توان از رونق فعالیت‌ها و افزایش میزان اشتغال در این مجموعه حمایت کند.

رئیسی گفت: هیچ دلیلی برای ایجاد توقف و کُندی در فعالیت‌های شرکت کشت و صنعت مغان وجود ندارد و دولت از ارتقا و پیشرفت این مجموعه حمایت می‌کند.

وی گفت: شرکت کشت و صنعت مغان باید بخشی از ظرفیت‌ها و درآمدهای خود را برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی در قبال استان و بهبود وضعیت مردم منطقه استفاده کند.

رئیس جمهور: توجه به حوزه‌های کشاورزی و گردشگری اردبیل در اولویت قرار می‌گیرد
رئیس جمهور گفت: استان اردبیل قطب کشاورزی است و با توجه به ظرفیت‌های بسیاری که دارد باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در بدو ورود به فرودگاه پارس آباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان اردبیل نقش مهمی در توسعه فرهنگ شیعی داشته و چهره‌های مختلف علمی و فرهنگی را تقدیم جهان اسلام و بشریت نموده است.

وی افزود: استان اردبیل قطب کشاورزی است و با توجه به ظرفیت‌های بسیاری که دارد باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: ایجاد صنایع تبدیلی و چرخش ارزش افزوده در حوزه کشاورزی و گردشگری از جمله مسائلی است که باید در استان اردبیل توسعه یابد.

آیت الله رئیسی گفت: با در نظر گرفتن نظر کارشناسان و مسؤولان استانی، در کوتاه مدت و میان مدت برنامه‌های مناسبی برای متحول کردن کشاورزی و صنایع تبدیلی و ظرفیت گردشگری استان اردبیل خواهیم داشت.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود