عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با باطن:
روحانی مدیریت رئیسی در کنترل بحران بنزین را دید؟ / نشستن در اتاق با حضور در میدان نتیجه متفاوت دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حل مشکل اخیر جایگاه‌های سوخت در حمله سایبری خارجی به باطن گفت: حملات سایبری به مراکز حیاتی طی ماه‌های اخیر به‌تدریج هدف‌گذاری‌های خود را از نقاط حساس نظامی به ملموس‌ترین بخش‌های زندگی مردم از جمله پمپ بنزین‌ها یا حمل و نقل‌های ریلی و بنادر سمت و سو داده‌اند. افزایش نارضایتی‌های عمومی و سوار شدن بر موج اعتراضات احتمالی در میدان، برنامه اصلی چنین تحرکاتی است. نیروهای معارض جمهوری اسلامی برای آبان1400 برنامه‌ریزی کرده بودند تا یک سری اغتشاشات و تجمعات توسط برخی افراد در سطح خیابان و مراکز شهر انجام شود؛ خوشبختانه با هوشیاری مردم و دولت، مجلس و صداوسیما، آمریکا، اسرائیل و منافقین در این برنامه خود موفق نشدند و مشکل امنیتی پیش نیامد.

یعقوب رضازاده در تحلیل این اتفاقات افزود: نکته قابل توجه در تحلیل چنین اتفاقاتی این است که آمریکا و اسرائیل با ناامید شدن از رودرویی مستقیم با نظام، دولت و نیروهای مسلح و مردم اقدامات سایبری را تشدید کرده‌اند. آنها یک بار تجربه جنگ با ایران از 1359 تا 1367 را آزموده‌اند ولی نتیجه‌ای نگرفتند. آنها می‌دانند پاسخ نظامی ایران بسیار شدید خواهد بود و چندین هزار میلیارد دلار هزینه چنین جنگی کنند.

نماینده مردم سلماس با بیان اینکه دولت رئیسی در مقایسه با دولت روحانی عملکرد موفقی در کنترل معضل بنزینی پیش آمده داشت، تصریح کرد: آقای روحانی در قضیه گرانی بنزین در آبان۱۳۹۸ که تصمیم خودش و دولتش بود نتوانست تبعات آن را کنترل کند ولی دولت آقای رئیسی با وجود اینکه نقشی در حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت نداشت به خوبی توانست با مردم ارتباط برقرار کند، اعتراضات آنها را بشنود و گام سریع و فوری برای حل مشکل بردارد. آقای روحانی آن زمان مدعی شده بود خودش هم روز جمعه اجرای طرح متوجه گرانی بنزین شده بود در حالیکه آقای رئیسی فردای حمله سایبری در میدان حاضر شد، به یک جایگاه سوخت سرکشی کرد و بازدید سرزده از وزارت نفت داشت. آقای رئیسی برخلاف رئیس‌جمهور سابق خودش را در حاشیه امن نگه نداشت و ترسی از شنیده شدن اعتراضات مردم در جایگاه سوخت نداشت. مردم هم وقتی می‌بینند مسئولان‌شان صادقانه با آنها برخورد می‌کنند خشم‌شان کنترل می‌شود و اعتراضات‌شان تبدیل به خشم فروخته و فوران آن در کف خیابان نمی‌شود.

رضازاده گفت: آمریکا و اسرائیل در طرف دیگر پذیرش واقعیت ضعف نظامی مقابل ایران رو به سرقت در مسائل سایبری آورده‌اند و اقدامات خودشان را به دزدی اطلاعات و خرابکاری در آنها تنزل داده‌اند. دولت در صف اول مقابله با چنین اقداماتی باید هوشمندانه جلوی آسیب دیدن مردم و منافع آنها را بگیرد تا دشمن نتواند از اعتراضات بهره‌برداری کند. نمونه آن هم وعده جبران آسیب‌ها و تخصیص بنزین جایگزین در قضیه هک جایگاه‌های توزیع بنزین است. سرعت عمل و چابکی دولت در مواجهه با حوادث بسیار در جلوگیری از اعتراضات موثر خواهد بود و نباید همانند برخی موارد در دولت‌ سابق غافلگیر شد.

او افزود: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی صراحتا اعلام کرده است این رژیم در جنگ سرد با ایران به سر می‌برد. این اتفاق اگرچه عقب‌نشینی از پیام تهدیدآمیز آنها در برگزاری مانورهای نظامی مشترک بمب‌افکن‌ها و جنگنده‌های نظامی آمریکا و اسرائیل است، اما به‌طور حتم باید حواس مسئولان را به خود جلب کند و تحرکات آنها رصد شود.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود