باطن بررسی می‌کند
لوازم خانگی تقلبی، خریداران ناآگاه| از بازرگانی‌های تلگرامی خرید نکنید!

به گزارش باطن، فروش برخی برندهای معتبر لوازم خانگی با وجود ممنوعیت واردات، بازار گرمی در «امین حضور»، «بازرگانی‌» تلگرامی و صفحات اینستاگرامی دارد و گاها تا ۵۰درصد زیر قیمت نیز معامله می‌شود. نکته چنین معاملاتی در تقلبی بودن کالاهای ارائه شده با برندهای مطرحی همچون بوش، ال جی و سامسونگ است. کافی است سری به کانال‌های تلگرامی با عناوین بازرگانی بزنید تا انواع و اقسام لوازم خانگی با چنین برندهایی و قیمت‌های پایین را مشاهده کنید، در حالی که هیچ وقت در سایت این شرکت‌های معتبر نمی‌توانید این کالاهای پرزرق و برق و رنگارنگ را پیدا کنید. کافی است به بازار لوازم خانگی امین حضور مراجعه کنید تا تنوع بسیاری گسترده‌ای از ماشین‌های لباسشویی، ظرفشویی و جاروبرقی بوش، سامسونگ و ال جی با قیمت‌های نزدیک به کالاهای برند داخلی پیدا کنید. برخی از فروشندگان به چنان قابلیتی در تغییر مارک این وسائل و نصب انواع برچسب‌ها روی دستگاه‌ها دارند که خریدار هیچ شکی نمی‌کند دارد در خوشبینانه‌ترین حالت یک کالای چینی را جای برندهای معروف خریداری می‌کند!

خریدار ناآگاه به روش‌های جستجو و ارزیابی اصل بودن این کالاها به‌راحتی در دام فروشندگان متقلب می‌افتد و از اینکه یک کالای آلمانی یا کره‌ای به قیمت محصولات ایرانی خریداری کرده راضی و خرسند است؛ وقتی هم از فروشنده می‌پرسد چطور ممکن این کالاها هم‌قیمت باشد با شنیدن ۲کلمه قاچاق از «بانه» و «گناوه» توجیه می‌شود. کمی بررسی نشان می‌دهد عمده کالاهای بازارهای معروف لوازم خانگی به هیچ وجه نمی‌توانند از قاعده چنین حجم بالایی از قاچاق استفاده کنند؛ پس چه اتفاقی می‌افتد؟ در همان انبار پشت مغازه و انبارهای کالا به‌راحتی کالاهای وارداتی چینی را مارک و برچسب مشهور می‌زنند و به مشتری خواهان برندهای معروف عرضه می‌کنند. با هم برخی از این تقلب‌ها را بررسی می‌کنیم.

در یکی  از کانال‌های تلگرامی بازرگانی با ادعای ارائه کالای گناوه‌ای ماشین ظرفشویی زیر به‌عنوان محصول بوش به فروش رسیده است:

یک خریدار در گفت‌وگو با باطن می‌گوید پس از دریافت این محصول هیچ نشانی از شماره سریال مخصوص محصولات بوش روی آن نبوده است. در یک جستجوی ساده مشخص می‌شود محصول ارائه شده در واقع همان جی پلاس تولید داخل بوده که مارک بوش روی آن نصب شده است. تصویر زیر را ببینید:

خریدار پس از متوجه شدن مساله به فروشنده هشدار می‌دهد که محصول تقلبی فروخته و درنهایت با توافق دو طرف مابه‌التفاوت قیمت محصول جی پلاس و بوش قاچاق شده به خریدار بازگردانده می‌شود.

در یکی دیگر از تبلیغات کانال‌های تلگرامی بازرگانی محصول ظرفشویی زیر نیز با برند بوش معرفی می‌شود که با یک بررسی ساده مشخص می‌شود تقلبی است:

بررسی سایت شرکت بوش نشان می‌دهد این ماشین ظرفشویی در سبد محصولات آن وجود خارجی ندارد. در واقع این محصول چینی بدون نام نیز به‌راحتی برای مارک‌زنی و ارائه به‌عنوان یک کالای آلمانی آماده بوده است! نکته جالب اینکه همین محصول با مارک ال جی نیز در بازار عرضه می‌شود!

محصول زیر نیز به‌عنوان یکی از لباسشویی‌های ال جی در بازار دیده می‌شود که تقلبی است:

این ماشین در اصل یکی از محصولات «یونیوا»ی چین است:

کلاهبرداران از محصولات با مارک‌های ناآشنا یا حتی بدون مارک و ارزان قیمت چینی برای برچسب‌گذاری استفاده می‌کنند.

محصولات اینورتر، اکو، ایوولی و توربوی چین به‌راحتی در برچسب‌گذاری‌های داخلی تبدیل به ال جی، سامسونگ و بوش می‌شوند! در خوشبینانه‌ترین حالت محصولات مونتاژ داخل از جمله دوو، جی پلاس و … نیز از این تغییر مارک مصون نیستند و با برند‌های معروف فروخته می‌شود.

برای خرید محصولات اصل حتما باید به نام مدل محصول آگاهی داشته باشید و با جستجوهای لازم در سایت اصلی شرکت‌های معتبر آنها را اصالت‌سنجی کنید و درباره شماره سریال محصول نیز اطمینان کافی به دست بیاورید. در خریدهای تلگرامی و اینستاگرامی نیز حتما باید تصویر محصول برای خریدار ارسال شود تا بتوان درباره اصالت آن تحقیق کرد.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود