انصاری در گفت‌وگو با باطن:
سخنگوی دولت رئیسی باید در میدان باشد| نشنیدن اعتراض مردم مشکلی را حل نمی‌کند

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تکمیل سخنگویان دولت سیزدهم به باطن گفت: جامعه بعد از برگزاری انتخابات و تشکیل دولت آقای رئیسی همچنان سردرگم است و اصلا نمی‌داند چه آینده‌ای پیش رویش قرار داد. تعیین سخنگویان دولت می‌بایست خیلی زودتر انجام می‌شد و برنامه‌های خبری دولت به نحو موثر و در لحظه انجام می‌شد تا درخصوص شرایط کشور به مردم اطلاع‌رسانی شود و جلوی نگرانی‌ها گرفته شود.

مجید انصاری با بیان اینکه متاسفانه ۳ماه بعد از تشکیل دولت سیزدهم هنوز گرانی‌های افسارگسیخته بیداد می‌کند، یادآور شد: مردم منتظر شنیدن دلایل دولت برای ادامه موج گرانی‌ها و تنگ شدن معیشت‌شان هستند، البته آقای رئیسی این شرایط را ناشی از اقدامات دولت گذشته می‌دانند، ولی باید دلایل برای مردم توضیح داده شود، چون آنها با انتخابات دور سیزدهم امید زیادی به تغییر و تحولات داشته و دارند؛ نباید گذاشت این موج امید خیلی زود فروکش کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت سابق به‌طور کلی ارتباط با مردم را طی سال‌های اخیر واگذار کرده بود و هیچ کدام از اعضای کابینه‌اش در مقام پاسخگویی نسبت به جهش قیمت ارز و طلا و تاثیرات آن بر بازار داخلی قرار نداشتند، گفت: انتظار از دولت آقای رئیسی این است که خیلی سریع وزرای کابینه را در مواجهه با رسانه‌ها و مردم مجاب به پاسخگویی در همه احوالات و شرایط کشور کند. ایرادات و ضعف‌ها نباید باید فرار کابینه شود. آنها هرچقدر با مردم بیشتر صحبت کنند بر اوضاع کنترل بیشتری خواهند داشت. فاصله گرفتن از مردم پشت دیوارها و ساختمان‌های عریض و طویل وزارتخانه‌ها تنها عصبانیت مردم را بیشتر می‌کند.

انصاری افزود: در دولت دوم آقای روحانی چهره‌هایی همچون محمدباقر نوبخت که زمانی مسئولیت سخنگویی دولت را هم برعهده داشتند خیلی زود فهمیدند اوضاع و شرایط اقتصادی کشور خراب است و به جای اینکه در میدان حاضر باشد و با مردم گفت‌وگو کنند، به‌راحتی از سخنگویی کنار کشیدند. این گونه رفتارها هرگز نباید در دولت آقای رئیسی تکرار شود. اعضای کابینه باید در مقابل فشارها و سختی‌ها ایثار و فداکاری داشته باشند و حتی مقابل حرف ناروا هم ترس و واهمه نداشته باشند، چون مردم ولی نعمت هستند و حق دارند اعتراض کنند؛ دولت هم باید شنوا باشد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: علی بهادری و احسان خاندوزی به‌عنوان سخنگویان دولت در بخش‌های غیراقتصادی و اقتصادی مسئولیت‌های جداگانه‌ای برعهده گرفته‌اند و آقای رئیسی در این انتخاب دوگانه همانند دولت محمود احمدی‌نژاد عمل کرده است. این کار خوبی بوده است و سخنگویان نمی‌توانستند همزمان در همه احوال اجتماعی و سیاسی و اقتصادی حرفی برای گفتن داشته باشند و در عمل زبان‌شان در توضیح برای مردم قاصر بود. در عین حال آقای رئیسی باید از سخنگویان دولت بخواهد به‌صورت زمان‌بندی شده و منظم ارتباطات رسانه‌ای خودشان را حفظ کنند و این‌طور نباشد که چند هفته پیدایشان نشود. آنها باید از ظرفیت همه نشست‌های خبری و عضویت در شبکه‌های اجتماعی برای گفت‌وگو با مردم استفاده کنند و لحظه به لحظه در کنار آنها باشند. نگرانی از مواجهه با اعتراضات مردم مشکلی را حل نمی‌کند. مدیر بهتر است در میدان از مردم گلایه بشنود تا اینکه این گلایه‌ها تبدیل به خشم اعتراضات خیابانی مردم پشت درهای وزارتخانه‌اش شود.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود