آمارها چه می‌گویند؟
مدافعان برتر آبی و خط حمله زهردار قرمزها!

بررسی آماری نشان می‌دهد که خط دفاع پرسپولیس در ۷ بازی‌ اولی که در رقابت‌های لیگ برتر انجام داده، عملکرد مطلوبی نداشته‌ است.

داربی ۹۷ پایتخت دو تیم استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال به مصاف هم می‌روند. این بازی روز شنبه، ۱۳ آذر در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

یکی از مسائلی که همیشه در داربی مطرح بوده، بحث رد و بدل شدن گل در داربی‌های پایتخت است. معمولا در تقابل استقلال و پرسپولیس به خاطر حساسیت‌هایی که وجود دارد، دو تیم شیوه تدافعی به خود می‌گیرند و تلاش می‌کنند تا تیمی در وهله اول گل دریافت نکند.

یکی از مسائل مهم در این زمینه، آمادگی مهاجمان دو تیم پیش از داربی است که با وجود این حساسیت، مهاجمان بتوانند از تک موقعیت‌های پیش آمده بهترین استفاده را کنند و تیم‌شان را پیشتاز داربی کنند.

در داربی ۹۷ پایتخت، شرایط برای ۲ تیم متفاوت است و استقلال و پرسپولیس تا اینجای کار به لحاظ دفاعی و تهاجمی ‌آمار و ارقام متفاوتی را برجای گذاشتند.

* استقلال، پیشتاز در خط دفاع

آبی‌پوشان پایتخت تا هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر، با ۲ گل خورده، خود را به عنوان یکی از مستحکم‌ترین خطوط دفاعی تیم‌های لیگ برتری معرفی کردند. بسیاری از کارشناسان و پیشکسوت‌های فوتبال نیز هم معتقدند که خط دفاعی استقلال نسبت به فصول گذشته بهتر شده است و توانسته عملکرد بهتری بر جای بگذارد اما در مقابل آبی‌پوشان پایتخت در خط حمله نسبت به پرسپولیس ضعیف‌تر عمل کردند و موفق به ثبت ۶ گل زده شدند. از این ۶ گل، کوین یامگا توانسته ۳ گل به ثمر برساند و ارسلان مطهری، جعفر سلمانی و امیرحسین حسین‌زاده هر کدام یک گل برای استقلال به ثبت رسانده‌اند.

* عملکرد بهتر سرخ‌پوشان در خط حمله نسبت به شاگردان مجیدی

پرسپولیس با شروع این فصل از رقابت‌های لیگ برتر در خط دفاع مقداری متزلزل عمل کردند و همین مساله موجب شد امتیازات مهمی را در شروع فصل از دست بدهند. سرخ‌پوشان با ۵ گل خورده آمار مطلوبی در خط دفاع برجای نگذاشته‌اند و از این نظر با فجرسپاسی رده یازدهمی برابری می‌کنند. در مقابل، شاگردان یحیی گل‌محمدی در خط حمله علمکرد بهتری نسبت به خط دفاعی‌شان به ثبت رسانده‌اند و با ۹ گل زده یکی از زهردارترین خطوط حمله رقابت‌های لیگ به حساب می‌آیند.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود