آینده ترسناک ورزش با قهرمانانی که تحمل یکدیگر را ندارند!

قهرمانان ورزش ایران نمی‌توانند دورهم جمع شوند تا مشکلات و اختلاف‌هایشان را حل کنند و این بدترین اتفاقی است که این روزها شاهدش هستیم. اتفاقی که نگرانی‌هایی را نسبت به آینده ورزش کشور ایجاد می‌کند.

دومین نشست کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک در حالی روز گذشته برگزار شد که مطابق انتظارات و زمزمه‌های موجود، ۹ نفر از اعضا غیبت داشتند. غیبت این نفرات و برگزاری کمیسیون با ۱۱ نفر، نشان از این دارد که ظاهرا قرار نیست این کمیسیون رنگ آرامش را به خود ببیند.

حتی انتقادات نسبت به چهره نازیبایی که از اولین گردهمایی قهرمانان نمایش داده شد هم کارساز نبوده و این قهرمانان عصبانی همچنان راه خودشان را می‌روند و جنگ و جدال برای گرفتن پست ادامه دارد. به خوبی مشخص است تمام این دعواها تا زمان انتخابات کمیته ملی المپیک است و به نظر نمی رسد وقتی تکلیف کمیته ملی المپیک مشخص شد، دیگر خبری از مصاحبه‌های تند و یارکشی‌ها وجود داشته باشد اما تا زمان انتخابات آن‌طور که مشخص است حاشیه‌ها بیشتر و بدتر از این می‌شود.

* جنجال بزرگ در راه است؟

بعد از انتخابات داخلی کمیسیون، ۹ نفری که به نوعی حضور در این جلسه را تحریم کردند، قرار است نشست مطبوعاتی برگزار کنند و این یعنی آغاز یک جنجال بزرگ. حتی در این میان شنیده شده که قرار است به کمیته بین المللی المپیک هم شکایت شود که این مسئله اگر اتفاق بیفتد وجهه بدی برای ورزش ایران دارد و نشان می‌دهد مسئولان ورزش ایران توانایی حل اختلافات میان چند قهرمان را ندارند و برای چنین مساله پیش پا افتاده‌ای باید پای نهادی مانند IOC به ماجرا باز شود. تصور این اتفاق و حاشیه‌های موجود باعث شده برخی ورزشکاران بیرون گود هم ترجیح دهند این کمیسیون تعطیل شود تا بخواهد به واسطه حاشیه‌ها و یار کشی‌ها بر سر زبان‌ها بیفتند.

شاید باید نگران آینده ورزش بود چون قهرمانان امروز آن که پیشکسوتان و شاید هم مدیران آینده ورزش هستند، از هم‌اکنون تحمل قرار گرفتن دور یک میز را ندارند. اگر این شرایط و دعواهای عجیب و غریب برای هیچ، هم‌چنان ادامه‌دار باشد باید نگران آینده ورزش ایران شد که چگونه قرار است به دست قهرمانانی اداره شود که نه منشور المپیک را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند و نه ذره‌ای از خودگذشتگی دارند.

ورزشکارانی که روزی با قسم به منشور المپیک قدم در بازی‌های المپیک گذاشته‌اند، اکنون یک درصد هم به آن عمل نمی‌کنند و تنها به دنبال سهم خواهی هستند و بس!

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود