تحلیل آصفی از روابط ایران و امارات

سفیر سابق ایران درمورد رابطه امارات با رژیم صهیونیستی گفت: اماراتی‌ها اعلام کردند که رابطه امارات با رژیم صهیونیستی علیه ایران نیست و خطری از این بابت متوجه کشور ما نخواهد بود.

حمیدرضا آصفی، سفیر سابق ایران در امارات دیدار مشاور امنیت ملی امارات با رئیس جمهور کشورمان و به دنبال آن افزایش قدرت منطقه‌ای ایران و اقبال کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس را بسیار مهم خواند و گفت: جایگاهی که مشاور امنیت ملی امارات دارد سفر را پراهمیت‌تر می‌کند و لذا این جایگاه را نباید صرفاً به‌ عنوان یک سفر مشاور امنیت ملی صرف دید.

وی با بیان اینکه مشاور امنیت ملی امارات یک حلقه مرکزی تصمیم‌گیری در امارات است، افزود: البته ایران و امارات در ماه‌های گذشته هم همکاری‌های خیلی جدی را به‌صورت غیررسمی داشتند که برخی از آن‌ها هم علنی شد.

سفیر سابق ایران در امارات با اشاره به اینکه ریشه‌های وابستگی ایران و امارات به حضور زیاد ایرانیان در آن کشور و تجارت زیاد بین این دو کشور برمی‌گردد، گفت: شرایط منطقه با خروج خفت‌بار آمریکا از افغانستان و متعاقباً از عراق و منطقه، کشورهای منطقه را به این سمت رهنمون کرده که خودشان باید با هم همکاری داشته و از ظرفیت‌های ایران استفاده کنند.

آصفی معتقد است که این سفر می‌تواند منجر به تحکیم روابط بین دو کشور ایران و امارات و همچنین روابط کشورهای منطقه با ایران شود.

سفیر سابق ایران در گفت و گو با برنامه رویداد رادیو گفت‌وگو در مورد رابطه امارات با رژیم صهیونیستی گفت: ما این رابطه را محکوم می‌کنیم چون در جهت صلح منطقه نبوده و نخواهد بود اما یکی از موضوعاتی که اماراتی‌ها در این سفر اعلام کردند این است که رابطه امارات با رژیم صهیونیستی علیه ایران نیست و خطری از این بابت متوجه کشور ما نخواهد بود.

وی افزود: اماراتی‌ها این اطمینان را به ما دادند که اجازه آتش افروزی در منطقه را به رژیم صهیونیستی نخواهند داد.

آصفی تشدید همکاری‌ها و تحکیم روابط ایران با کشورهای منطقه را به‌عنوان یک راهکار برای ناکام گذاشتن اسرائیل در سیاست‌های مخرب و خباثت آلود مطرح کرد و گفت: نگاه آیت‌الله رئیسی به همسایگان مثبت است و این می‌تواند باعث تحول در روابط ما با کشورهای همسایه شود که البته این موجب نگرانی روزافزون رژیم صهیونیستی خواهد شد.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود