لرستان میزبان یازدهمین سفر دولت
رئیس‌جمهور:شرایط لرستان به شدت ما را رنج می‌دهد

لرستان امروز مقصد یازدهمین سفر رئیس‌جمهور است، حجت‌الاسلام رئیسی در بدو ورود به استان ابراز امیدواری کرد که دولت بتواند از رنج بیکاری لرستان بکاهد؛ همچنین وزرای کابینه راهی شهرستان‌ها شدند.

 امروز جمعه استان لرستان در یازدهمین سفر رئیس‌جمهوری میزبان آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همچنین برخی اعضای کابینه است. بررسی مشکلات مردم، دیدار با اقشار مختلف جامعه و شرکت در جلسات مختلف از مهم‌ترین برنامه‌های رئیس‌جمهور کشورمان در جریان سفر به استان است.

وزرای جهاد کشاورزی، نیرو، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کار، تعاون و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و معاونین رئیس جمهور، حجت الاسلام رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

روز گذشته نیز وزیر راه و شهرسازی و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده وارد لرستان شده اند. دیدار با اقشار مختلف مردم، حضور در جلسه شورای اداری، بازدیدها و… از برنامه‌های رئیس جمهور در یازدهمین سفر استانی خود در مقصد لرستان است.

همچنین وزرا نیز در شهرستان‌های لرستان حضور خواهند یافت تا از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این مناطق قرار بگیرند. هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهوری به لرستان، نمایندگان تام‌الاختیار وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای دریافت مطالبات مردمی در ادارات لرستان استقرار یافتند. ستاد بر خط ۱۱۱ به‌منظور پاسخگویی به نامه‌های مردمی سفر رئیس‌جمهوری به لرستان هم با ایجاد ۱۰۰ خط تلفن آغاز به کار کرد.

به گفته فرهاد زیویار استاندار لرستان بعد از مراسم استقبال، برخی از وزرا به بعضی از شهرستان‌ها اعزام خواهند شد، وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان بروجرد، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستان‌های ازنا و دورود، معاون رئیس‌جمهور در حوزه مناطق محروم به شهرستان الیگودرز، وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان‌های سلسله و دلفان، وزیر ورزش و جوانان به شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به شهرستان پلدختر می‌رود.

استاندار لرستان گفت: همچنین چند نفر از اعضای کابینه مانند رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، وزیر نیرو و تعدادی دیگر از اعضای کابینه در مرکز استان حضور خواهند داشت.

زیویار با تأکید بر اینکه همچنین امروز بعدازظهر برنامه‌هایی مانند دیدار رئیس‌جمهور با اقشار مختلف مردم شامل فرهنگی، دانشگاهی، صنعتگران، حوزه کشاورزی و…، جلسه شورای اداری با حضور ۱۷۰ نفر از مدیران استانی، وزرا و اعضای کابینه را خواهیم داشت.


اخبار سفر رئیس جمهور و وزرا را در زیر بخوانید.


۹:۵۸ ورود وزیر ورزش به کوهدشت/ سجادی از بیمارستان رازی بازدید کرد


۹:۵۸ رئیسی با حضور در بیمارستان شهید رحیمی روز پرستار را تبریک گفت

حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان صبح امروز جمعه با حضور در بیمارستان شهید رحیمی شهر خرم آباد، روز پرستار را به پرستاران این بیمارستان تبریک گفت و از تلاش‌های آنان تقدیر کرد.

وی همچنین یاد شهدای سلامت را گرامی داشت و از تلاش‌های کادر درمان در مقابله با کرونا تجلیل کرد.


۹:۴۸ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد خرم‌آباد شد/ برنامه‌های سفر پلدختر

بازدید از پروژه دایک حفاظتی معمولان، بازدید از قطعه چهارم جاده پلدختر به خرم آباد، بازدید از ایستگاه پمپاژ واشیان و اراضی کشاورزی سیل زده و دیوار ساحلی و محله سیل‌زده (کوی سازمانی‌ها) شهرستان پلدختر و بازدید از پالایشگاه پلدختر واقع در سراب حمام از جمله برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به استان لرستان است.


۹:۴۲ وزیر راه و شهرسازی: ایجاد شهر جدید در خرم‌آباد در دستور کار است

رستم قاسمی صبح جمعه در حاشیه کلنگ زنی طرح نهضت ملی مسکن در خرم آباد با اشاره به اینکه خوشحالیم که امروز در خدمت مردم غیور و شریف استان لرستان هستیم، اظهار داشت: در قالب نهضت ملی مسکن ۸۰ هزار واحد مسکونی ظرف ۴ سال در لرستان ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز کار ساخت ۷۵۰۰ واحد در مرکز استان و شهرستان‌ها شروع می‌شود، تصریح کرد: یکی از موضوعات جدی استان بحث تأمین زمین است، مسئولان تلاش‌های خوبی کرده‌اند و زمین‌های متعلق به راه و شهرسازی به این امر اختصاص داده شده است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در خیلی از شهرها هم مشکل زمین نداریم، افزود: در نهایت برای ساخت مسکن از زمین‌های دولتی تأمین زمین خواهد شد، ممکن است در برخی شهرها مشکل باشد که از طریق بخش خصوصی اقدام می‌کنیم.

قاسمی با اشاره به اینکه ان شاالله بحث زمین حل خواهد شد، یادآور شد: در مرکز استان با بحث‌هایی که داشتیم برنامه ما ایجاد یک شهر جدید باید باشد.

وی ادامه داد: در خرم آباد مسئله زمین همیشه هست و باقی خواهد بود، لذا شهر جدیدی را برای خرم آباد پیش بینی می‌کنیم.


۹:۴۲ عملیات احداث ۷۵۰۰ واحد مسکونی در لرستان آغاز شد


۹:۱۸ رئیس جمهور از «فلک الافلاک» بازدید کرد

در جریان یازدهمین سفر استانی رئیس جمهور به استان لرستان، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه نوزدهم آذرماه از قلعه باستانی «فلک الافلاک» بازدید کرد. حجت الاسلام رئیسی در جریان این بازدید از تأمین اعتبارات لازم برای مرمت و اجرای طرح استحکام بخشی بنای تاریخی قلعه فلک الافلاک خبر داد.

قلعه باستانی «فلک الافلاک» یکی از شاخص‌ترین آثار تاریخی ایران و جهان است، بنای عظیم آجری مربوط به دوره ساسانی که همچنان استوار بر روی تپه‌ای باستانی در مرکز شهر خرم‌آباد میزبان دوستداران میراث فرهنگی این مرزوبوم است.


۰۹:۱۰ عکس / سفر رئیس‌جمهور به لرستان

 

 


۹:۰۱ حجت الاسلام رئیسی از کارخانه یخچال سازی خرم‌آباد بازدید کرد

حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان صبح امروز جمعه در جریان سفر به لرستان از کارخانه یخچال سازی خرم آباد بازدید کرد.

حجت الاسلام رئیسی در این بازدید در جریان مسائل و مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت. رئیس جمهور در بازدید از کارخانه یخچال‌سازی بوژان لرستان بر فعالیت این کارخانه با تمام ظرفیت تاکید کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در گفت‌وگو با مسئولین و کارگران این کارخانه در جریان ظرفیت‌ها و مشکلات این مجموعه تولیدی قرار گرفت. در این بازدید تعدادی از کارگران از نزدیک مشکلات و دغدغه‌های خود را با رئیس جمهور در میان گذاشتند.


۸:۵۷ سفر هیئت دولت در توسعه لرستان بسیار موثر خواهد بود

علی اکبر محرابیان امروز جمعه در بدو ورود به لرستان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه امروز پروژه‌های لرستان را بررسی خواهیم کرد و در جلسه بعدازظهر نتایج بررسی‌ها را اطلاع خواهیم داد، اظهار داشت: حتماً این سفر در اشتغال و توسعه لرستان بسیار مؤثر است.

وی یادآور شد: در خصوص حق آبه و پروژه‌های سدسازی لرستان نیز پس از بررسی‌ها در جلسات بعدازظهر اظهار نظر خواهیم کرد.


۸:۵۰ وزیر صنعت خبر داد؛ تامین اعتبار ۵۰ میلیاردی برای «سامان کاشی»

سید رضا فاطمی امین امروز جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به کارخانه سامانه کاشی بروجرد اظهار داشت: شرکت سامان کاشی در بروجرد طی سال‌های اخیر متوقف شده است و چون ورشکست بود در اختیار قوه قضائیه قرار گرفته بود.

وی با بیان اینکه یک گروهی اعلام آمادگی کرده است تا این شرکت را بازسازی کند، تصریح کرد: با رئیس سازمان صنعت و معدن لرستان صحبت کرده‌ام و تأیید کردند که کارهای خوبی دارد انجام می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت لرستان با تاکید بر اینکه برای نوسازی و بازسازی شرکت سامان کاشی ۵۰ میلیارد اعتبار پیش بینی می‌شود، افزود: این شرکت چندسال تعطیل بوده و یکسری از ماشین آلات آن نیاز به نوسازی دارد.

فاطمی امین با اشاره به اینکه بانک صنعت و معدن این تسهیلات را پرداخت خواهد کرد و در مصوبات سفر است که این میزان تأمین اعتبار شود، گفت: ان شاالله تا پایان سال این شرکت فعال می‌شود تا برای ۴۰۰ نفر هم ایجاد اشتغال شود.


۸:۰۹ حجت الاسلام رئیسی مطرح کرد؛ رنج بیکاری را در لرستان می‌کاهیم

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در بدو ورود به لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ولادت حضرت زینب را تبریک می گویم و یاد شهدای عالی قدر این استان به ویژه ۶۳۰۰ شهید لرستان را گرامی می‌داریم، اظهار داشت: یاد شهدای پرستار و شهدای خدمت به مردم را گرامی می‌داریم و تقدیر می‌کنیم از خانواده معظم ایثارگران و عزیزان آزاده و کسانی که سال‌های دفاع مقدس مردانه ایستادگی کردند در مقابل دشمنان و پشتیبان جدی برای جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بودند.

وی با بیان اینکه توفیق برای بنده و همکارانم است که امروز در جمع مردم لرستان باشیم، تصریح کرد: شرایط کرونایی مانع از این می‌شود در اجتماعات مردمی شرکت کنیم، دوست می‌داشتم در شهرهای مختلف و در بین مردم مؤمن و باصفا حضور پیدا می‌کردم، اما شرایط اجازه نمی‌دهد آنگونه که باید اجتماعات برگزار شود.

رئیس جمهور کشورمان افزود: در جلساتی که هستیم، در شورای اداری و در نشست با نمایندگان اقشار و در بخشی از سفر با سرکشی به برخی واحدهای نیمه تعطیل صنعتی در جریان مسائل و مشکلات قرار خواهیم گرفت.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه در لرستان شاهدیم علی رغم اینکه ظرفیت زیرساختی خوبی دارد اما در صنایع برخی از واحدهای صنعتی نیمه تعطیل است و برخی هم تعطیل شده است و این شرایط در حالی است که لرستان نیاز بسیاری به کار و ایجاد اشتغال دارد، گفت: این شرایط به شدت ما را رنج می‌دهد؛ در لرستان پسران و دختران تحصیل کرده بسیاری داریم که از بیکاری رنج می‌برند.

وی با اشاره به اینکه در این استان ظرفیت‌های آب و خاک و کشاورزی وجود دارد اما بیکار فراوان است، اظهار داشت: محور برنامه‌های ما این است موانع و مشکلات را بررسی کنیم و آنچه می‌شود در استان تصمیم بگیریم و مابقی را در تهران رسیدگی کنیم.

رئیس جمهور کشورمان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم رنج بیکاری و بی شغلی را بکاهیم و ظرفیت‌های بسیاری که در استان وجود دارد به کار گرفته شود.


۷:۴۸ بازدید نماینده وزارت صمت از فولاد ازنا / یخ رکود پروژه باز می‌شود؟

به دنبال گزارش‌های خبرگزاری مهر مسئول طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری به‌عنوان نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت از وضعیت پروژه صنعتی فولاد ازنا بازدید کرد. پروژه فولاد ازنا با پیشرفت فیزیکی ۷۷ درصدی حدود دو سال است به علت کمبود نقدینگی و مشکلات حقوقی برای سرمایه گذار متوقف شده و با توجه به اینکه واحد ذوب آهن ازنا می‌تواند سهم بسزایی از اشتغال استان را تأمین کند، تکمیل طرح یاد شده از اولویت‌های استان است.


۷:۴۲ رئیس‌جمهور وارد لرستان شد

صبح امروز جمعه حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان در قالب یازدهمین سفر استانی خود وارد فرودگاه خرم آباد شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در لرستان، استاندار لرستان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی دیگر از مسئولان لرستان قرار گرفت.


۷:۳۷ تکمیل فاز دوم سند آمایش ۱۲ استان / ظرفیت‌های بالقوه احصا می‌شود

احمد تشکینی در نشست مدیران و تشکل‌های اقتصادی و صنعتی استان لرستان گفت: فاز دوم طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری برای حدود ۱۲ استان نهایی شده و تا پایان ماه جاری این چارچوب برای کل استان‌ها نهایی می‌شود.

وی اظهار کرد: کار ما در امتداد سند آمایش ملی است که سازمان برنامه‌وبودجه طی سال گذشته ابلاغ کرده است.

مسئول طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری وزارت صمت افزود: فرآیند اجرایی این طرح بدین صورت است که مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی به‌عنوان نماینده وزارتخانه با سازمان‌های صمت استان‌ها در ارتباط بوده و محوریت این طرح مؤسسه و سازمان‌های صمت استان‌ها است.


۷:۲۸ مشکلات ۵۰ نفر از فعالان اقتصادی لرستان رسیدگی شد

همزمان با یازدهمین سفر استانی دولت به مقصد استان لرستان میز ارتباط مردمی حوزه صنعت، معدن و تجارت استان لرستان برگزار شد.‎

معاون وزیر صمت، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به همراه مدیر کل بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت معدن و تجارت ضمن شنیدن مطالبات و درخواست‌های شهروندان به مشکلات بیش از ۵۰ نفر از فعالان اقتصادی رسیدگی کردند.


۷:۱۵ میز خدمت «بنیاد شهید» پاسخگوی مردم لرستان است

میز خدمت برای پاسخگویی به سوالات مردمی در حوزه مسائل و مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران به مدت دو روز در بنیاد شهید لرستان برپاشده است. این خدمت بنیاد هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهوری و اعضای هیئت دولت به لرستان راه‌اندازی شده است.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود