آنچه در روز شلوغ و پرماجرای فدراسیون فوتبال گذشت
میرشاد ماجدی سرپرست جدید فدراسیون فوتبال، عزیزی خادم عزل شد

شهاب الدین عزیزی خادم با رای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تا زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده از ریاست این فدراسیون به صورت موقت عزل شد.

با رای اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، شهاب الدین عزیزی خادم از سمت خود عزل شد. این تصمیم اعضای هیات رئیسه مطابق بند ۱۴ ماده ۳۵ فدراسیون فوتبال اتخاذ شده که به اعضای هیات رئیسه اختیار برکناری اعضای ارکان فدراسیون فوتبال را با رای دو سوم آرای اعضای هیات رئیسه می‌دهد.

در جلسه امروز، شهاب عزیزی خادم، حمیدرضا مهرعلی، حیدر بهاروند، شهره موسوی، احمدرضا براتی، احسان اصولی، بهرام رضاییان، میرشاد ماجدی، طهمورث حیدری، مهرداد سراجی و خداداد افشاریان حضور داشتند

با دستور ای اف سی و تذکر حسن کامرانی‌فر، مهرعلی و بهاروند از جلسه خارج شدند. عزیزی خادم هم طبق قانون، هنگام رای گیری در جلسه حضور نداشت.

طبق بند ۲ ماده ۲۰ اساسنامه فدراسیون فوتبال، هیات رئیسه جزو ارکان اجرایی این فدراسیون است که شامل رئیس، نواب رئیس و اعضای هیات رئیسه می‌شود.

پس از عزل موقت یکی از ارکان فدراسیون فوتبال توسط هیات رئیسه، طبق ماده ۳۷، مجمع عمومی فوق العاده می‌تواند با دوم سوم آرای ماخوذه، فرد مورد نظر را به طور قطعی از سمت و پست اجرایی‌اش عزل کند.

مسئول سابق کمیته آموزش و عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال در دوره شهاب‌الدین عزیزی‌خادم که در ابتدا به نظر می‌رسد از حامیان رئیس سابق فدراسیون فوتبال باشد، ظاهراً در نشستی که امروز بعد از عزل عزیزی‌خادم با حضور 8 عضو هیات‌رئیسه انجام شده، رأی اصلی را برای سرپرستی فدراسیون فوتبال از آن خود کرده است.

انتخاب میرشاد ماجدی در شرایطی است که به هیچ عنوان نام او در بین افرادی نبود که انتظار می‌رفت هدایت کار را برعهده داشته باشند؛ اما بعد از چند دور مذاکره و بالاگرفتن اختلافات در بین اعضا، در نهایت او آرای بیشتر نسبت را به مهرداد سراجی به دست آورده است.

جالب اینکه بلافاصله بعد از جلسه صبح عزل عزیزی‌خادم، از داخل هیات‌رئیسه اخبار مربوط به انتخاب مهرداد سراجی به عنوان سرپرست بعدی مخابره شد اما هیات‌رئیسه در مقابل این موضوع مقاومت کرد.

اگر چه اختلاف نظر با سرعتی مثل این کمی عجیب به نظر می‌رسد اما به طول انجامیدن جلسه هیات‌رئیسه و بحث 5-6 ساعته 8 عضو هیات‌رئیسه در غیاب عزیزی‌خادم، بهاروند و مهرعلی احتمالاً شامل نکته‌هایی است که شاید برخی از افراد در مصاحبه‌های بعدی با خبرنگاران آن را منتشر کنند.

حالا خبرنگاران در انتظار حضور یکی از اعضا برای اعلام خبر رسمی هستند که سایت فدراسیون از انتشار آن خودداری کرده است؛ اگر میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال ایران بشود، برای اولین‌بار پس از محمد دادکان، فوتبالیستی سابق با سابقه‌ی حضور در رده‌های ملی به نوعی ریاست فدراسیون را برعهده خواهد گرفت.

طبق اساسنامه ظرف مدت سه ماه، مجمع فدراسیون فوتبال باید برگزار و موضوع برکناری عزیزی خادم در آنجا به رأی گذاشته شود. در این مدت فدراسیون با سرپرست اداره خواهد شد.

 

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود