حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با باطن:
پیروز این دوره انتخابات اخلاق است

یک فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به حواشی بررسی صلاحیت‌های نامزدهای این دوره از انتخابات به باطن گفت: انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم اگرچه شیرینی یک رقابت کامل با حضور همه سلایق را از مردم گرفته است، ولی پیروز نهایی آن اخلاق خواهد بود و نامزدی بر کرسی ریاست‌جمهوری خواهد نشست که از بین همه نامزدها خیرالموجودین باشد.

حسین کنعانی مقدم با بیان اینکه ذائقه سیاسی مردم در بدترین شرایط سیاسی کشور نیز از انتخاب چهره‌های حاشیه‌‌ساز همچون رئیس‌جمهور دولت‌های نهم و دهم فاصله گرفته است، تصریح کرد: نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم باید بدانند بداخلاقی، پرده‌دری، هتاکی و پنجه کشیدن به روی رقیب انتخابات چهره‌ آنان را به کلی در نظر مردم خراب خواهد کرد. مردم نه‌تنها به دشنام‌های انتخاباتی توجه نمی‌کنند بلکه به‌خوبی می‌دانند هرکه داغ‌تر و تندتر عمل می‌کند حتما می‌خواهد غش در معامله کند.

او با بیان اینکه قاطبه نامزدهای اصولگرا در این دوره انتخاباتی این مسئله را رعایت کرده‌اند و بیشتر به ارائه برنامه‌های خود برای اداره کشور می‌پردازند، تصریح کرد: گفتار و کلام آقایان رئیسی و رضایی به‌عنوان نامزدهای شاخص این دوره انتخابات به‌خوبی گویای مشی انتخاباتی این دوره اصولگرایان است و نمونه محسوب می‌شود.

عضو جبهه ایستادگی تاکید کرد: آنچه حضور مردم پای صندوق‌های رای را تقویت می‌کند، القای حس ثبات، رفاه و پیشرفت آینده ملت ایران است و طرح هرگونه مسائل که فضای جامعه ایران را تندتر کند جز ضرر عایدی برای جریان ارزشی کشور نخواهد داشت. اصولگرایان در بسیاری از زمینه‌های منافع ملی و مشترکات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خودشان را در نقطه مقابل اصلاح‌طلبان نمی‌دانند و اتفاقا مدعی هستند به‌نحو مطلوب‌تر و شایسته‌تری می‌توانند مطالبات حقوق شهروندی مردم را تامین کنند.

کنعانی مقدم با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از حضور زنان و جوانان در دولت اصولگرا گفت: در نظر گرفتن سهم مشخصی از مسئولیت‌های دولتی برای زنان و جوانان یک اقدام ضروری برای رفع عقب‌ماندگی‌ها در این بخش‌هاست. باید به این بخش‌های جامعه میدان بیشتری دارد تا این عقب‌ماندگی جبران شود و در بهره‌گیری از نیروی انسانی توازن همه‌جانبه ایجاد شود.

او اصولگرایان را مدافع آزادی‌های اجتماعی و مدنی مردم دانست و گفت: اصلاح‌طلبان در ادوار مختلف جریان رقیب خود را به کشیدن دیوار بین زن و مرد، بستن شبکه‌های اجتماعی و محدود کردن آزادی بیان متهم کردند ولی اصولگرایان در عمل نشان خواهند داد سعه صدر و قدرت تحمل بیشتر در مقایسه با رئیس دولت تدبیروامید خواهند داشت که به اذعان وزیر امور خارجه‌اش کمتر به حرف‌های دیگران گوش می‌داد!

دبیرکل حزب سبز ایران تحمل مخالف، مدارا و رواداری در ارتباط با همه نیروهای سیاسی و اجتماعی را یک اصل دانست و تاکید کرد: نامزدهای اصولگرا اگر در عمل اعتماد مردم را نسبت به جامع‌نگری و دید بلند خود نسبت به همه مسائل کشور جلب کنند، هیچ چیزی برای جلب آرای آنان کم نخواهند داشت. کافی است با مردم صداقت داشته باشند و بدون توجه به حاشیه‌ها و بلندگوهای تخریب رقیب تنها استدلال‌های خود را برای اداره بهتر کشور بیان کنند. آنچه درنهایت صحنه انتخابات را رقم خواهد زد اخلاق خواهد بود و دوره مسئولیت فرد منتخب را تضمین خواهد کرد. در غیر این صورت بی‌اخلاقی و زمین و زمان را به هم ریختن برای کسب ۴روزه صندلی‌های مدیریت کوتاه خواهد بود و به صاحبانش وفا نخواهد کرد. حداقل در این دوره نامزدها باید بدانند برای روی لبه تیغ قرار دارند و شرایط ۴سال آینده کشور سهل و ساده نخواهد بود. منتخب مردم هرگز نخواهد توانست به حاشیه‌ها بپردازد و تنها می‌تواند روی مسائل اساسی کشور متمرکز شود تا شاید مسائل جنبی آن نیز مرتفع شود.

حسین کنعانی مقدم، انتخابات۱۴۰۰، اصولگرایان
نظرات (0)
افزودن نظر