به گزارش باطن، فرهاد بشیری در گفت و گو با ایسنا، درباره اولویت ها و ویژگی هایی که وزرای دولت آینده به خصوص وزرای آموزش و پرورش و علوم و تحقیقات باید داشته باشند، گفت: انتخاب وزرایی که بتوانند مسئولیت خطیر اداره وزارتخانه ها را بر عهده بگیرند امر بسیار با اهمیتی است، در کنار این اهمیت معتقدم جایگاه دو وزارت آموزش و پرورش و علوم و تحقیقات نیز در جای خود بسیار بسیار ویژه و حائز اهمیت میباشد.
وی افزود: در انتخاب وزرا باید یکسری ویژگی ها و شرایط به صورت عمومی دیده شود، اما در کنار این مهم خصوصیاتی ویژه ای وجود دارد که در هر وزارت خانه متناسب با وظایف و حوزه کاری وزیر باید مورد توجه باشد، با توجه به اهمیت و گستردگی حوزه آموزش و پرورش کشور معتقدم وزیر مربوطه باید ضمن اشراف بر اصول آموزشی و پرورشی کشور توان و تخصص اداره این مجموعه را داشته باشد و بتواند از ظرفیت ها بهره ببرد و در جهت تعالی دانش آموزان گام های مهمی بردارد.
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: البته وزیر آموزش و پرورش دولت آینده باید تلاش کند در کنار توجه جدی به مطالبات فرهنگیان عزیز در جهت نوسازی مدارس و مراکز آموزشی از ظرفیت ها استفاده کند، امروزه حوزه آموزش و پرورش در جهان در حال پیشرفت میباشد بر همین اساس وزیری که معرفی می شود باید مطابق با نیازهای روز این حوزه اقدامات لازم را انجام دهد.
نماینده مردم پاکدشت بیان کرد: یکی از وزارتخانه هایی که پیشانی توسعه علمی و فرهنگی کشور میباشد وزارت علوم و تحقیقات است، بر همین اساس معتقدم در انتخاب وزیر علوم هم باید ضمن توجه به توانمندی و تخصص فرد به نوگرایی و تحول گرایی درون وی نیز توجه کنیم، وزیر علوم باید بتواند برای پیشرفت مراکز علمی و دانشگاهی و توسعه حوزه علمی و پژوهشی کشور از همه ظرفیت های کشور استفاده کند، برای مثال در جهت مهارت آموزی دانشجویان و فعالان حوزه علمی و دانشگاهی فضای خوبی ایجاد کند و اقدامات لازم را مورد توجه قرار دهد.
بشیری همچنین اضافه کرد: در مجموع معتقدم وزرای فرهنگ، آموزش و پرورش و علوم باید با همگامی و همراهی دولت تعاملات همه جانبه را با یکدیگر داشته باشند چرا که این وزرا نمیتوانند جزیره ای عمل کنند و همه باید همراه و همگامم باشند و تلاش کنند در عرصه های آموزشی، علمی، فرهنگی و تربیتی به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.