خطیب‌زاده اعلام کرد حضورچند ده هیات خارجی در مراسم تحلیف رئیسی / رژیم‌ صهیونسیتی بداند با فرافکنی دردی دوا نمی‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: موجودیت نامشروع رژیم صهیونسیتی باید از اتهام‌زنی‌ها علیه ایران دست بردارد.

به گزارش باطن به نقل از ایسنا، سعید خطیب‌زاده در نشست خبری این هفته خود در مورد اتهامات مطرح شده از سوی  رژیم صهیونسیتی و آمریکا نسبت به ایران در مورد دست داشتن تهران در حمله به  نفت کشی اسراییلی و تلاش این رژیم برای مطرح کردن این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل گفت : موجودیت نامشروع رژیم صهیونسیتی باید دست از این اتهام زنی ها بردارد . این اتهام زنی ها و اظهارات محکوم است ‌.

وی ادامه داد: مقامات رژیم صهیونسیتی باید بدانند  که با این فرافکنی‌ها، دردی دوا نمی‌شود.

خطیب زاده همچنین  خبر داد : نزدیک به چند ده هیات از کشورهای مختلف برای شرکت در مراسم تحلیف به تهران سفر می‌کنند و سفر رییس جمهور عراق   به تهران نیز  در همین چارچوب است.
وی ادامه داد: این هیات ها در سطح روسای جمهور ، روسای دولت ها ، روسای مجلس ، وزیران امورخارجه و فرستادگان ویژه هستند.

سخنگوی وزارت خارجه  کشورمان در ادامه صحبت های خود در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات مقام هندی در ارتباط با  برگزاری  اجلاس چهارجانبه چابهار  با حضور ایران و این که آیا زمان این اجلاس مشخص شده است گفت: کریدور شمال – جنوب یکی از مهمترین کریدورهایی است که جمهوری اسلامی ایران از سال‌ ۲۰۰۱ به دنبال اجرایی کردن آن بوده است. چابهار یکی از مهمترین ایستگاه‌های ما در این کریدور خواهد بود و هند هم به عنوان توسعه دهنده بخشی از این بندر مهم نقش ویژه‌ای دارد.

وی تصریح کرد :  گفت‌وگوهایی درباره این نشست شده و زمان آن هنوز مشخص نیست ولی در دستورکار قرار دارد.

این دیپلمات ارشد کشورمان  درخصوص اتهام زنی اخیر آمریکا به یک شهروند ایرانی ساکن کانادا مبنی بر تلاش جهت دور زدن تحریم ها و برگزاری دادگاهی در واشنگتن در این زمینه گفت: آنچه اتفاق می افتد گروگانگیری آشکار و گردن کشانه ایالات متحده است.

وی با بیان این که اولویت ایران بر آزادی و بازگشت ایرانیان از زندان های امریکاست، تاکید کرد : هرچه آن ها دست به گروگانگیری بیشتری بزنند، لیست ایرانیانی که باید آزاد شوند، بیشتر خواهد شد.

خطیب زاده در پاسخ به سوال دیگری در خصوص پروژه”شام جدید” با حضور کشورهای عراق ، مصر و اردن و نگاه ایران به این موضوع گفت : جمهوری اسلامی ایران از همه امکاناتی که به توسعه نقش کشور دوست و برادر عراق در منطقه و از هر ابتکاری که به گسترش صلح و ثبات در منطقه کمک کند، استقبال و حمایت می کند.
وی ادامه داد : آنچه اشاره کردید چند دهه ای است البته من ابعاد اعلامی آن را دقیق نمی دانم ولی ما در مجموع  از هر ابتکاری که به صلح و ثبات منطقه کمک کند استقبال می‌کنیم.

تحلیفخطیب زادهدولت سیزدهم
نظرات (0)
افزودن نظر