اولیانوف:
نشست شورای حکام نباید بر مذاکرات وین اثر منفی بگذارد

نماینده روسیه در مذاکرات وین می گوید اعضای شورای حکام آژانس باید در تعیین اولویت‌ها محتاط باشند و مباحثاتشان نباید تاثیر منفی بر گفتگوهای برجامی داشته باشد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین امروز چهارشنبه اعلام کرد که جلسه آینده شورای حکام آژانس بین المللی با محوریت موضوع ایران نباید تاثیر منفی بر چشم اندازهای مذاکرات وین بگذارد.

وی با انتشار توئیتی در این باره نوشت: جلسه بعدی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود که مانند همیشه بر موضوع ایران متمرکز باشد. اعضای شورای حکام باید سلسله مراتب محتاطانه‌ای از اولویت‌ها را تعیین کنند. تحت هیچ شرایطی این مباحثات نباید بر چشم‌اندازهای مذاکرات وین درباره برجام اثری نامطلوب بگذارد.

توئیت اولیانوف در حالی منتشر می‌شود که «سرگئی ریابکوف» معاون وزارت خارجه روسیه در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که امروز چهارشنبه در مسکو، میزبان «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران خواهد بود تا با وی در باب از سرگیری مذاکرات وین با هدف احیای برجام، گفتگو کند.

وی در این باره افزود: ما بر روی وضعیت موجود پیرامون ازسرگیری مذاکرات آن هم در شرایطی که وقفه به وجود آمده، بیش از حد انتظار طولانی شده، تمرکز خواهیم کرد.

معاون وزارت خارجه روسیه ادامه داد: امیدواریم که غرب اوضاع را برای روند احیای برجام پیچیده نکند و به فکر امتیاز گرفتن از طریق شورای حکام آژانس نباشد. ما این موضوع را در ملاقات با مالی مطرح می‌کنیم.

برجام
نظرات (0)
افزودن نظر