ابوترابی فرد در نماز جمعه تهران:
شایسته‌سالاری در انتصابات موجب ایجاد تحول در تمامی عرصه‌ها می‌شود

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر اصل شایسته‌سالاری مورد توجه قرار گیرد، با تحول و انقلابی عظیم در تمامی عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی روبرو خواهیم بود.

، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های نماز جمعه که در دانشگاه تهران و پس از بیست ماه وقفه به علت شیوع کرونا برای دومین هفته متوالی برگزار شد، اظهار کرد: شایسته است به نوبه خود از همه شما بزرگواران و نهاد نماز جمعه تشکر داشته باشم و توصیه کنم برای حفظ سلامت عمومی که رمز پویایی و نشاط جامعه است، شیوه‌نامه‌ها را بیش از گذشته رعایت کنید و فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در مجامع عمومی را در دستور کار قرار دهید.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ابتدای عرایض خود را به نامه الهام‌بخش و امیدآفرین و دولت‌ساز امیرالمومنین به مالک اشتر قرار می‌دهم. به ویژه با توصیه‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی در آغاز دولت سیزدهم داشتند و حاکمان و حکمرانان را بر فهم این نامه و رعایت فرامین و دستورات آن حضرت توصیه خاص نمودند.

وی گفت: وجود مبارک امیرالمومنین علی علیه‌السلام در دوران و شرایط خاصی، اقدام به انتصاب مالک اشتر به عنوان استاندار مصر نمودند؛ شرایطی که معاویه در برابر حکومت علی‌بن‌ابی‌طالب ایجاد کرده بود و گروه‌هایی را سازمان‌دهی می‌کرد و به نقاط مختلف جهان برای قتل و غارت و خلق ناامنی گسیل می‌داشت. دقیقاً همان حرکتی که از سوی دستگاه استکبار شاهد هستید.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: داعش نمونه‌ای از آن است. یک گروه تروریستی را تجهیز، حمایت و پشتیبانی می‌کنند، برای خلق ناامنی برای حکومت‌هایی که در برابر آنها می‌ایستند و منافع نامشروع آنها را تأمین نمی‌کنند. اگر بتوانند عنصری مانند صدام را برای رویایی رو با یک ملت مورد حمایت قرار می‌دهند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: این ادبیات مسلط در دنیای ستم و ظلم در تاریخ سیاسی جهان است. امیرالمومنین در این مقطع مالک اشتر را برای مدیریت و هدایت کشور مصر انتخاب می‌کنند؛ با همه احترام، شخصیت و منزلتی که برای محمدبن ابی بکر استاندار وقت مصر قائل هستند. حضرت به او می‌فرمایند شرایط امروز مصر ایجاب می‌کند مالک در این منصب حضور پیدا کند.

وی بیان کرد: ملاک این انتصاب شایسته‌سالاری در اندیشه دینی و نظام شایسته‌سالاری دینی و درس عملی برای همه ما است. اگر چهره‌ای شایسته و دارای همه صلاحیت‌ها است، اما در آن مسئولیت، دیگری شایسته‌تر است نباید اغماض کنیم. اگر این اصل مورد توجه و اهتمام قرار گیرد، با تحول و انقلابی عظیم در تمامی عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی روبرو خواهیم بود.

نظرات (0)
افزودن نظر