باتوجه به درآمد باشگاه استقلال از تبلیغات محیطی، بازیکنان این تیم در انتظار دریافت بخشی از مطالبات خود از سوی باشگاه هستند.
یکی از موضوعاتی که مصطفی آجورلو در بدو ورود به استقلال روی آن (به درستی) دست گذاشت، تبلیغات محیطی بود. حقی مسلم برای هر باشگاه که سالها به دلیل ضعف در اجرا باشگاههای پر هوادار در رسیدن به آن ناتوان بودند. آجورلو و باشگاه استقلال برای این موضوع جنگیدند و سرانجام درست در روز دربی به صورت رسمی اعلام شد که باشگاه استقلال برای اولین بار توانست مجری تبلیغات محیطی در شرایط میزبانی باشد.
استقلالیها قبل از آن کارگزاری با توانمندی در درآمدزایی ۵۰۰ میلیارد در یک فصل را به خدمت گرفته بودند و بر اساس اعلام آنها ۱۵۰ میلیارد از این درآمد برای بازیهای خانگی (با توجه به ۱۵ بازی خانگی، هر بازی ۱۰ میلیارد) بود.
آبیها بعد از آن ابتدا مقابل پرسپولیس و سپس مقابل سپاهان به عنوان میزبان، مجری تبلیغات محیطی بوده و از این دو بازی درآمدی ۲۰ میلیاردی کسب کردند که البته در صورت اضافه شدن دیدار حذفی مقابل نود ارومیه، میتوان چنین تصور کرد که این درآمد به ۳۰ میلیارد افزایش یافته و حتی اگر حق سازمان لیگ هم از این مبلغ کسر شود، باشگاه استقلال برای اولین بار از تبلیغات محیطی مبلغی بالغ بر ۲۰ میلیارد درآمدزایی داشته است.
با توجه به درآمدزایی استقلال از تبلیغات محیطی، بازیکنان این باشگاه که هنوز مبلغ چشمگیری از قراردادهای این فصل خود را دریافت نکردهاند، چشم انتظار پرداختی از سوی باشگاه هستند.
تیم فوتبال استقلال در چارچوب هفته یازدهم رقابتهای لیگ برتر روز جمعه و از ساعت ۱۵ به مصاف تیم فوتبال پدیده مشهد میرود و این دیدار در حالی برگزار میشود که آبیپوشان پیش از این بازی با ۲۲ امتیاز بعد از سپاهان در رده دوم و پدیده با ۲ امتیاز در انتهای جدول قرار داشتند.