حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در گفت‌وگو با باطن:
در کم‌کاری روزهای پایانی دولت عمدی نهفته است

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس یازدهم با اشاره به بی توجهی برخی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی نسبت به امور کشور در ماه‌های پایانی فعالیت دولت دوازدهم، این موضوع را عمدی دانست و نسبت به پاسخگویی در قبال این کوتاهی هشدار داد.
سید کاظم موسوی در گفتگو با ‍‍‍پایگاه خبری باطن با اشاره به جهانی بودن ویروس کرونا گفت: در جریان مبارزه با این ویروس برخی از کشورها تدابیر خوبی اندیشیدند، اما متاسفانه کشور ما به این تدابیر توجهی نمی‌شود.
وی تصریح کرد: هنگامی که از بی‌ توجهی کشور سخن می‌گویم، منظورم مردم نیست، بلکه مخاطبم دولتمردان کشورمان است و آقای رییس‌جمهور نمونه بارز این بی توجهی به شمار می‌رود.
نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس یازدهم افزود: هنگامی که در آستانه تعطیلات نوروز شخص رییس جمهور به صراحت اظهار می‌کند که اکنون که وضع بیماری کرونا در کشور بهتر شده است، مردم می‌توانند با رعایت موارد بهداشتی و احتیاط به سفر نوروزی بروند ، نتیجه وضعیت فاجعه‌باری می‌شود که اکنون پس از نزدیک به یک ماه شاهد آن هستیم.
وی ضمن تایید پیشنهادها و نظرات وزیر بهداشت و تقدیر از زحمات دکتر نمکی، ستاد ملی کرونا و کادر درمانی کشور، تصریح کرد: در مقابل این زحمات و رویکرد درست، رفتار رییس جمهور به هیچ عنوان زیبنده نبود و نوع بیان درستی در این مساله نداشت و بسیار شعارزده به موضوع پرداخت.
نایب رییس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسایل مربوط به مبارزه با کرونا در درجه نخست باید به پزشکان و متخصصانی که در این زمینه تجربه و دانش کافی در این زمینه دارند سپرده شود، تاکید کرد: اصلی‌ترین مقصر وضع موجود خود رییس‌جمهور است که هیچ توجهی به نظرات و هشدارهای افراد متخصص در مبارزه با کرونا ندارد و در شرایطی که حتی مقام معظم رهبری با آن جایگاه والایی که دارند و ولی امر مسلمین جهان نیز هستند اعلام می‌کنند که در زمینه بیماری کرونا از مسئولان ستاد ملی مبارزه به این ویروس پیروی می‌کنند و به سفر نوروزی نخواهند رفت،آقای روحانی چنین اظهاراتی را درباره سفرهای نوروزی دارد و باعث آشفتگی و ناهماهنگی می‌شود.
موسوی با بیان اینکه رییس جمهور عامل اصلی ناهماهنگی عملکرد دولت در مبارزه با کروناست و باید در این زمینه پاسخگو باشد، اظهار کرد: بدون تردید زیان اقتصادی و جانی این تصمیم و رفتار نامناسب برای کشور بسیار سنگین بود، در حالی که اگر در تعطیلات نوروز رییس‌جمهور نظرات کارشناسان را جدی گفته بود، بیماری کرونا تا امروز به اندازه زیادی فروکش کرده بود و کشور با تحمل یک زیان اقتصادی کوچک‌تر که ناشی از کاهش سفرهای نوروزی بود می‌توانست هم جان افراد بیشتری را حفظ کند و هم از یک زیان اقتصادی بسیار بزرگتر که ناشی از تعطیلی اجباری بازار و دیگر بخش‌های اقتصادی بود جلوگیری به عمل آورد.
وی با اشاره به اینکه میزان مرگ و میر ناشی از کرونا تا پیش از عید نوروز حدود ۷۰ تا ۸۰ نفر در روز بود و اکنون به چهارصد تن در روز رسیده است، تاکید کرد: اما در این شرایط تنها کاری که دولت به جای اتخاذ یک تدبیر عمیق و دقیق انجام داده وارد آوردن فشار به بازار و فعالان اقتصادی است.
نماینده مجلس یازدهم در رابطه با برخی اظهارات متناقض در دولت درباره واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی و همچنین فروش این واکسن، تصریح کرد: چنین وضعیتی نشان‌دهند عدم وجود هماهنگی در دولت در زمینه خرید، واردات و توزیع واکسن کرونا در کشور است که در این مورد نیز رییس جمهور در صدر فهرست مقصرین قرار دارد، چراکه اظهارات ایشان درباره اینکه هر شرکت یا سازمانی که تمایل دارد می‌تواند به واردات واکسن اقدام کند، نشان از اوج تزلزل و ناهماهنگی در سیاست‌های دولت در واردات واکسن دارد.
وی همچنین با اشاره به عدم حضور یک ساله رییس جمهور در مجلس به بهانه شیوع کرونا، تصریح کرد: با این رفتار و رویکرد مسلما نمی‌توان به صورت جهادی انجام وظیفه کرد و مشکلات مردم روی هم انباشته می‌شوند، که بدون تردید مقصر حتمی این مشکلات دولت و رییس جمهور هستند که باید پاسخگوی این وضع باشند.
نایب رییس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: آقای روحانی با اظهارات و تصمیمات نادرست خود، تلاش‌ها و فعالیت‌های خوب کادر درمانی و ستاد ملی مبارزه با کرونا را نیز تحت شعاع قرار داده و موجب بی‌اثری آن شده است.
موسوی با یادآوری اینکه مدت کوتاه تا پایان کار دولت مسقر باقی مانده است، اظهار کرد: نباید به این دلیل که ماه‌های پایانی فعالیت دولت است، کابینه و وزارتخانه‌ها را رها کرد تا هر کاری که می‌خواهند انجام دهند. اما متاسفانه شاهد هستیم که برخی از بخش‌های دولت و وزارتخانه‌ها به وضوح کار را رها کرده‌ و امور را به حال خود وانهاده‌اند که وزارت رفاه، کار و امور اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی کشور از نمونه‌های بارز این رفتار است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه در این بی‌عملی دولت و رها کردن امور به حال خود عمدی وجود دارد، تصریح کرد که رفتار دولت در بسیاری از موارد بسیار خجالت آور شده است و برای نمونه شرم‌آور است که دولت از امکان تزریق واکسن در برابر دریافت پول سخن بگوید، حتی اگر این کار برای متقاضیان خارج از نوبت یا مراجعه کنندگان به بخش خصوصی در نظر گرفته شده باشد.
نایب رییس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان تاکید کرد که با وجود چنین رفتارها و عملکردهای دولت و کم‌کاری‌هایی عمدی که در روزهای پایانی دولت دوازدهم به چشم می‌خورد، ضروری است که قوه قضاییه به عنوان مرجع تظلّم‌خواهی مردم به تخلفات و کم‌کاری‌های دولت رسیدگی کند و مجلس نیز پیگیر این موضوع خواهد بود.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود