باطن گزارش می‌دهد؛
چه کسانی تمامیت‌خواه هستند؟/ در صندوق‌های بازنشستگی شرکت نفت چه می‌گذرد؟

رییس هیئت مدیره کانون صنفی کارمندان بازنشسته صنعت نفت در حالی بدون اشاره به عنوان و سوابق خود با رسانه‌های اصلاح‌طلب درباره پایین بودن مشارکت در انتخابات و تمامیت‌خواهی رقیب گفتگو می‌کند که شواهد حاکی از جریان داشتن مسایل بسیاری در بخش‌های مرتبط با کانون تحت مدیریت اوست.
به گزارش پایگاه خبری باطن، در روزهای اخیر برخی از پایگاه‌های خبری وابسته به جریان اصلاحات گفتگوهایی با حسن کاشفی را منتشر کرده‌‌اند که در آن کاشفی به شدت از آنچه که او تمامیت خواهی یک جریان خاص می‌نامید، انتقاد کرده است. وی معتقد است که یک جریان خاص همه چیز را برای خودش می‌خواهد و اجازه حضور دیگران در مسئولیت‌ها و مناصب مدیریتی را نمی‌دهد. نکته جالب همه این اخبار آن است که در متن آنها از کاشفی تنها به عنوان عضو حزب اتحاد ملت یاد شده است.

جدا از اینکه اکنون نزدیک به ۸ سال است که دولت در اختیار جریان اصلاحات و شرکایش قرار دارد و همه مسئولیت‌های اجرایی در انحصار خود اصلاح‌طلبان قرار گرفته است، اظهارات کاشفی مشکل دیگری نیز در خود دارد. این عضو حزب اتحاد ملت که مدیر عامل اسبق شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در دولت اصلاحات نیز بوده است در دولت حسن روحانی نیز از مناصب دولتی بی بهره‌ نماند. وی که از گزینه اصلی برای مدیریت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در دولت یازدهم نیز بود، سرانجام در این دولت به ریاست هیئت مدیره کانون صنفی کارمندان بازنشسته صنعت نفت رسید، تا در دوران بازنشستگی نیز از مناصب مدیریتی مربوط به شرکت نفت بی‌بهره نمانده باشد.
در واقع این عضو ساده حزب اتحاد ملت در حالی از انحصارطلبی یک جریان خاص در مدیریت کشور دم می‌زند، که هم دولت مورد حمایت حزبش در مصدر امور قرار دارد و هم شخص کاشفی از مناصب مدیریتی در آن دولت بی بهره نمانده است.
البته موضوع به همین جوسازی‌های انتخاباتی و فرار به جلوها ختم نمی‌شود. به نظر می‌رسد حضور کاشفی در کانون بازنشستگان وزارت نفت، چندان بی حاشیه نبوده و اعتراض‌هایی را نیز به دنبال داشته است. ظاهرا عدم اشاره به مسئولیت‌های گذشته و کنونی کاشفی در صنعت نفت که در نگارش خبر امری معمول است، دلیل دیگری به جز جلوگیری از قرار گرفتن گفتگو در تناقض با موضوعش بوده و این پایگاه سعی کرده‌اند تا با پنهان کردن عناوین کاشفی وی در سایه قرار دهند.
در دوره مسئولیت کاشفی بر این کانون اما و اگرهای بسیاری در اداره این نهاد مطرح شده است. یکی از نگرانی‌های مهم تغییرات ایجاد شده در اساسنامه صندوق های بازنشستگی نفت بود که امکان عضویت افراد خارج از مجموعه این شرکت را در هیئت رئیسه صندوق ها فراهم می‌کرد و هدف از این تغییر به هیچ وجه روشن نبود.
مورد دیگرنگرانی مستمر اعضا از به خطر افتادن صندوق بازنشستگی کارکنان نفت بوده است. آنها پیوسته نسبت به از بین رفتن و به ورشکستگی افتادن صندوق همانند سایر صندوقهای بازنشستگی دیگر اظهار نگرانی کرده‌اند.
هدایت الله خادمی نماینده وقت مجلس، نیز در همین زمینه اظهار کرده بود که در صندوق‌های بازنشستگی نفت شرکتی به نام اهداف رهپویان خاورمیانه در تیرماه ۹۶ تاسیس شده است که تعدادی از نیروهای دفتر رئیس صندوق‌های بازنشستگی در این هیئت مدیره عضو هستند.
در همین دوره بود که اخباری از حقوق‌های نجومی در صنعت نفت نیز به گوش رسید که بیشتر معطوف به صندوق‌های بازنشستگی نفت می‌شد. گفته می‌شد این نهاد با انعقاد قراردادهای خاص مشاوره با برخی چهره‌ها، ماهانه ۱۶ میلیون تومان به آن‌ها پرداخت می‌کند تا از نظر قانونی قابل پیگرد نباشد و این مبلغ جدای از حقوق اصلی آن‌ها و حق عضویت در هیئت مدیره است. ظاهرا پیشتر نیز مدارکی به دست آمده بود که نشان می‌داد ۵۰ میلیارد تومان از منابع نفت در یکی از موسسات مالی سپرده گذاری شده و سود آن با سندهای سه امضایی به حساب برخی مدیران واریز می‌شد که پس از ورود سازمان بازرسی کل کشور به این پرونده، حواشی دیگری ایجاد شد.
همه موارد یاد شده تنها در دوران مسئولیت این عضو ساده حزب اتحاد ملت که نسبت به تمامیت‌خواهی هشدار می‌دهد اتفاق است. البته ظاهرا موضوع باز هم به همین مقدار ختم نمی‌شود. اخیرا و در پی گفتگوهای انتقادی کاشفی نسبت به کسانی که قدرت را تنها برای خود می‌خواهند، واکنش‌هایی در میان اعضای کانون بازنشستگان نفت به وجود آمده که سبب روشن شدن ابعاد جدید از مدیریت تمامیت‌ناخواهانه حسین کاشفی شده است.
یکی از همین بازنشستگان اظهار کرده است: حسین کاشفی فعلاً بعنوان بازنشسته و مدير كانون تهران و البته مدیر خود خوانده کانون ايران و تحت عنوان من درآوردى رئيس هيئت اجرايى تلاش مي‌كند تا به جاى دادخواهى و مطالبه‌گرى حقوق تضييع شده بازنشستگان نفت به دنبال سهم حزب خود در عرصه انتخابات پيش رو باشد.
این بازنشسته وزارت نفت می‌گوید: کاشفی با این شعار که مي‌خواهيم زندگى بهترى براى بازنشستگان ایجاد کنیم در انتخابات كانون شرکت كرد و طى يك برنامه مهندسى شده تنها با ٤٠٠ راى از ٨٥٠٠ نفر عضو كانون به این سمت دست یافت و اولين اقدام او نیز طراحى يك اساسنامه خسارت‌بار بود.
وی در پایان اشاره کرده است که كانون بازنشستگان نفت تهران در دوران کاشفی به گعده حزبى اصلاحات تبدیل شد و هنگامی ما معترض شديم ایشان تكذيب كرده و ما را تهديد به محكمه کرد، خوب بفرماييد آيا عنصر تماميت خواه تر از کاشفی هم وجود دارد؟!
با توجه به آنچه گفته شد، به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان قصد دارند تا با جوسازی و فرار به جلو در آستانه انتخابات جو را متشنج سازند تا بلکه بتوانند مسیر انتخابات را به سود خود تغییر دهند و در این مسیر از کوششی فروگذار نخواهند کرد. اما گذشته از این موضوع به نظر می‌رسد که در این مورد خاص، شایسته است که نهادهای نظارتی صاحب صلاحیت در مورد اتفاقات رخ داده در کانون آقای کاشفی و شرکاء دست به تحقیق بررسی بزنند تا دست‌کم حقوق بازنشستگان زحمت‌کش وزارت نفت بیش از این پایمال نشود و آینده‌شان مورد مخاطره قرار نگیرد.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود