عراق:
حامیان رژیم صهیونیستی تحریم شوند

به گزارش باطن، «حسن الکعبی» معاون اول رئیس پارلمان عراق روز دوشنبه تحریم کشورهایی را که با رژیم صهیونیستی ارتباط اقتصادی دارند، خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، دفتر الکعبی در بیانیه‌ای گفت که او طی نطقی در اجلاس فوق‌العاده اتحادیه مجالس عضو سازمان همکاری اسلامی در تهران از سازمان ملل خواست با صدور قطعنامه‌هایی لازم الاجرا حملات رژیم صهیونیستی به قدس شریف، غزه و دیگر شهرهای فلسطینی را محکوم کند.

الکعبی گفت: باید بر جامعه بین المللی فشار واد شود تا حملات صهیونیست‌ها را به دلیل مغایرت با همه منشورهای سازمان ملل و شورای امنیت جرایم جنگی محسوب کنند و به ملت فلسطین به دلیل همه خسارات ناشی از این حملات کمک مالی کنند.

معاون اول رئیس پارلمان عراق بر لزوم محاکمه نتانیاهو و باند جنایتکار آن مطابق با قوانینی که دیوان کیفری بین المللی به رسمیت می‌شناسد، تاکید کرد و گفت: روابط اقتصادی با رژیم اشغالگر و کشورهای حامی آن باید از طریق تحریم کالاها و روابط مالی و تجاری با این کشورها مورد تجدید نظر قرار گیرد.

الکعبی استفاده از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی را نیز برای به رسمیت شناختن حق فلسطینی‌ها و مهار تجاوزات لازم برشمرد و گفت: ما مواضع ضعیف نهادهای حقوق بشر و نهادهای جهانی حقوق بشر در قبال رنج فراوان ملت فلسطین تقبیح می‌کنیم و از پارلمان‌های کشورهای اسلامی می‌خواهیم افکار عمومی منطقه‌ای و بین المللی را در جهت مطالبه حقوق ملت فلسطین تقویت کنند.

معاون اول رئیس پارلمان عراق همچنین گفت که در کشورهای عربی و اسلامی باید پارلمان‌ها طرف‌های دولتی را ملزم کنند که هیچ موضعی در خصوص آشتی یا عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را بدون کسب موافقت پارلمان اتخاذ نکنند و سطح نمایندگی دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در کشورها کاهش پیدا کند.

الکعبی در پایان بر لزوم همکاری قوی کشورها برای رفع محاصره ظالمانه غزه و کمک مالی به این منطقه برای بازسازی آن تاکید کرد.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود