عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به فهرست ۷نفره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری:
آقای رئیسی برای مردم جبران کند

عضو جامعه روحانیت مبارز درباره فهرست منتشر شده نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم از سوی شورای نگهبان به باطن گفت: نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم سلیقه همه جامعه را برآورده نمی‌کنند و جمع زیادی از مردم نماینده‌ای در میان نامزدهای موجود ندارند. شورای نگهبان اگر می‌خواست یک مشارکت حداکثری در بین آحاد جامعه رقم بخورد می‌بایست به این مسئله توجه می‌کرد و برخورد حذفی با نامزدهای جبهه اصلاحات نمی‌کرد. مردم خودشان باید انتخاب کنند که چه جریانی را می‌خواهند و چه جریانی را نمی‌خواهند.

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی درباره این که آیا نامزدهای موجود اجماع ملی ایجاد می‌کنند یا خیر، تصریح کرد: سرمایه اجتماعی ایرانیان در انتخابات ریاست‌جمهوری۱۴۰۰ در معرض آسیب جدی‌تری قرار گرفته است. اجماع ملی زمانی معنا پیدا می‌کند که آنها قدرت تنفیذ خواسته‌هایشان در سطح حاکمیت را پیدا کنند. در حال حاضر در بسیاری از بخش‌ها این اعمال نفوذ مطالبات مردم به بن‌بست خورده است.

وی در عین حال درخصوص اهمیت پشتوانه رای رئیس‌جمهور آینده و تاثیر آن در اعتبار بین‌المللی شخص رئیس‌جمهور گفت: هر فردی که انتخاب شود در هر حال نماینده ایران خواهد بود؛ با هر میزان رایی که باشد. در انتخابات مجلس یازدهم خیلی‌ها ایراد گرفتند که برخی با آرای چندهزار نفری به مجلس رفتند. واقعیت همین است که در هر حال کشور نه بدون نماینده می‌ماند نه بدون رئیس‌جمهور.

حجت‌الاسلام اکرمی تصریح کرد: توصیه من به رئیس‌جمهور آینده این است که به‌رغم فضای انتخاباتی تدارک دیده شده از سوی ناظر انتخاباتی این دوره، خودش را رئیس‌جمهور همه ایرانیان بداند و سعی در برآورده کردن مطالبات بخش‌هایی از مردم که در این انتخابات نادیده گرفته شدند بکند. این کار شدنی است و آقای رئیسی که براساس پیش‌‌بینی‌ها حداکثر شانس پیروزی را دارد می‌تواند این تب و تاب و اعتراض فروخفته مردم را با سعه‌صدر، عقلانیت و مشی اعتدالی خود آرامش بخشد. آقای رئیسی در بیانیه انتخاباتی خود اعلام کرد که به‌صورت مستقل به میدان آمده و خودش را تنها دربرابر خدا مسئول و متعهد می‌داند. جامه عمل پوشاندن به همین صحبت تا انتخابات و پس از آن به‌طور حتم می‌تواند شرایط را تعدیل و حتی تغییر دهد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: ما برادری خودمان را ثابت می‌کنیم و در ابتدای راه پیش‌فرض و قضاوتی درباره نحوه عملکرد رئیس‌جمهور آینده نخواهیم داشت و امیدوار هم هستیم فرد راه یافته به نهاد ریاست‌جمهوری وسعت نگاهی به اندازه همه سرزمین ایران و تنوع افکار و اقوامش داشته باشد. هر راهی غیر از این به بن‌بست و شکاف هرچه گسترده‌تر میان مردم و حاکمیت خواهد انجامید. رئیس‌جمهور آینده اگر به فکر تداوم قدرت خودش هم باشد، بهتر است نگاه ملی به حوزه اقتدار و قدرت خویش داشته باشد تا دربرابر خدا و ملت هر دو با هم پاسخگو باشد.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود