پرویز سُروری:
آلودگی هوا و مسکن، دو ابرمشکل پایتخت هستند

باطن: دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به لزوم تغییرات اساسی در مدیریت شهری کنونی تهران، آلودگی هوا و مسکن با کیفیت را دو مشکل اساسی شهر تهران دانست که شورای شهر بعدی باید برای بهبود وضعیت آنها برنامه‌ریزی و تلاش کند.
پرویز سُروری، عضو فهرست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در ششمین انتخابات شورای شهر تهران با بیان اینکه تهران نیازمند یک تحول همه‌جانبه دارد تا از پیامدهای خواب مدیریتی چهار ساله‌ای که گرفتار آن بوده خلاص شود، گفت: مهمترین دستور کار ششمین دوره شورای شهر تهران در سال ۱۴۰۰ باید بازگشت به روزهای خدمت صادقانه باشد. روزهایی که تهران را به یک کارگاه بزرگ از پروژه‌های کلان عمرانی در حوزه‌های مختلف شهری تبدیل کرده بود.
وی تاکید کرد: شورای بعدی شهر تهران در برابر همشهریان مظلومی که چهار سال است شاهد رکود و خمودگی و تعطیلی از سوی اداره کنندگان شهر بوده‌اند، یک تکلیف مهم و فوری دارد و آن بیدار کردن مدیریت شهری و بازگشت آن به ریل خدمت‌رسانی به مردم است.
دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه لیاقت مردم تهران بسیار بیشتر از وضع نابسامان و خموده فعلی است، افزود: مردم تهران حق دارند در حوزه‌های مختلفی چون حمل‌ونقل و ترافیک، محیط زیست و فضای سبز، فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شاهد تحول در محیط پیرامون خود باشند.
سُروری گفت:این تحول هم جز با طراحی کارشناسانه نظام مسایل تهران بر پایه فرآیند مشارکت‌جویانه همه نخبگان و دلسوزان و آغاز تحول در مدل خدمت‌رسانی به شهروندان محقق نخواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تهران برای تبدیل شدن به شهری ایده‌آل برای زندگی شهروندانش، با موانع و مشکلاتی روبروست که باید آنها را مرتفع کرد، گفت: دو مورد از اصلی‌ترین این مشکلات، آلودگی هوا و نبود مسکن مناسب برای شهروندان است.
این نامزد فهرست شورای ائتلاف در انتخابات شورای شهرافزود: برای رفع مشکل آلودگی هوا می‌توان با کاهش بار ترافیک شهری گام بزرگی برداشت و این مساله جز با گسترش سریع و شتابان حمل و نقل عمومی، تا نقطه‌ای که شهروندان استفاده از خودروی شخصی را به صرفه ندانند، امکان‌پذیر نخواهد شد.
وی با اشاره بنیان‌گذاری سامانه اتوبوس‌های تندرو (BRT) و همچنین گسترش پرسعت خطوط و ایستگاه‌های مترو در دوره پیش از مدیریت خموده کنونی شهر تهران، اظهارکرد: امیدواریم که شورای بعدی شهر تهران بتواند به همان دوران بازگردد و گسترش حمل و نقل عمومی را با خلاقیت و سرعتی که در گذشته شاهد بودیم، پیگیری کند.
سُروری در پایان با اشاره به نامناسب بودن ساخت و سازها و کیفیت پایین مسکن ساخته شده در شهر تهران در چهار سال گذشته که با افزایش چند برابری قیمت نیز همراه بوده است، اظهار کرد: مدیریت شهری باید دستخوش تغییرات اساسی شده و به سمتی برود که شاهد رونق گرفتن ساخت و سازهای باکیفیتی باشیم که شایسته زندگی آسوده مردم عزیز تهران در آن باشد.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود