دکتر مهدی پیرهادی:
شهروندان باید در اداره امور مشارکت بیشتری داشته باشند/ مسایل بانوان باید با مشارکت خود آنها حل شود

نامزد انتخابات ششمین دوره شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ایجاد فضا برای مشارکت موثرتر مردم موجب ایجاد اعتماد بیشتر در جامعه  و همچنین مدیریت شهری کارآمدتر خواهد شد بر استفاده از نظرات افراد متخصص در سطح کلان شهری و اجرای پروژه‌ها با نظر اهالی محلات در سطح خرد تاکید کرد.

دکتر مهدی پیرهادی در گفتگو با پایگاه خبری باطن در تشریح سوابق اجرایی خود و انگیزه‌اش از شرکت در انتخابات شورای تهران اظهار کرد: در تهران متولد شده و ۴۲ سال دارم و مدرک تحصیلی‌ام دکترای روابط روابط بین‌الملل هستم. درباره تجربه و سوابق اجرایی نیز باید بگویم که ۱۸ سال سابقه فعالیت در عرصه‌های مدیریتی قسمت‌های گوناگون شهرداری تهران را در کارنامه خود دارم و اصلا همین موضوع است که موجب آشنایی من با مشکلات مختلف شهر تهران شد و انگیزه حضور در شورای شهر برای رفع این مشکلات را در من ایجاد کرد.

وی افزود: همچنین من در مجموعه تعاونی کارکنان شهرداری تهران که اعضای هیئت مدیره آن توسط خود کارکنان شهرداری تهران که جمعیتی نزدیک به ۶۵ هزار نفر هستند انتخاب می‌شوند، در ۲ دوره این توفیق را داشتم که مورد اعتماد کارکنان شهرداری قرار گرفته و عضو هیئت مدیره این تعاونی بزرگ باشم که در یک دوره آن نیز سمت رییس هیئت مدیره را عهده دار بودم.

این نامزده شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تعاونی یاد شده یک هلدینگ اقتصاد شهری است که با شرکت‌های خدمات شهری مرتبط است، تصریح کرد: به همین دلیل به واسطه حضور در این تعاونی تجربه خوبی در رابطه با اقتصاد و مدیریت شهری به دست آوردم.

وی ادامه داد: افرادی می‌توانند در شورای اثرگذار و مفید باشند که نقاط قوت و ضعف و تهدید‌ها و فرصت‌های شهر تهران را به خوبی بشناسند و یکی از شروط اصلی این شناخت حضور مستقیم در سطوح مختلف مدیریت شهری است.

نامزد انتخابات ششمین دوره شورای شهر تهران با بیان اینکه شهر تهران در حوزه فرهنگی و اجتماعی با مسایل پرشماری روبروست، تاکید کرد: یکی از اصلی‌ترین این مسایل نقش و مشارکت مردم در اداره شهر است. هرچقدر این نقش پررنگ‌تر باشد، شاهد توسعه بیشتری در شهر خواهیم بود، زیرا مردم، معتمدان محلات و شورایاری‌های چشم بینای مدیران شهری در اداره شهر هستند و ما هرچقدر به این عزیزان توجه کنیم می‌توانیم شهر را بهتر اداره کنیم و از سوی دیگر همین مشارکت موثرتر، زمینه اعتماد بیشتر مردم به مدیران را نیز فراهم می‌کند.

وی افزود: متاسفانه در چند سال گذشته در این مقوله ضعیف عمل شده است و باید در آن اصلاحاتی صورت بگیرد. اگر ما نقطه‌نظرات مردم را در محلات مورد توجه قرار دهیم، حتما می‌توانیم رضایت بیشتری جلب کنیم، زیرا ممکن است مردم مواردی را در اولویت محله خود قرار دهند که اولویت مدیران متفاوت باشد و بدیهی است برای ما نگاه مردم و اعتماد آنها مهم‌تر است.

پیرهادی تاکید کرد: ما حتما نسبت و خواست و دغدغه‌های مردم توجه ویژه‌ای خواهیم داشت و انشالله آن را در عمل نیز ثابت خواهیم کرد و مردم عزیز شاهد آن خواهند بود.

وی با اشاره به طرح اتا (ارزیابی تاثیر اجتماعی پروژه‌های شهری) و اینکه یک پروژه قبل و بعد و حین اجرا مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: اگر ما قبل از اجرای پروژه به این جمع‌بندی برسیم که نباید به اجرا دربیاید، حتما نباید این کار را انجام دهیم، زیرا نظرات مردمی در آن منطقه نسبت به آن مثبت نیست.

این کارشناس مسایل شهری با تاکید بر اینکه اگر ما به موضوعات علمی و تخصصی توجه کنیم شهر به خوبی اداره می‌شود، تصریح کرد: اما متاسفانه شهر توسط برخی از افرادی اداره می‌شود و کسانی به شورا راه پیدا می‌کنند که یا تخصص مدیریت شهری ندارند و یا از تجربه آن برخوردار نیستند و این موجب وارد شدن خساراتی به شهر می‌شود.

وی ادامه داد: اما امروز شاهد آن هستیم که در مجموعه ائتلاف اصولگرایان توجه جدی به موضوعات مذکور شده است و افرادی در این عرصه حضور یافته‌اند که هم دارای تجارب خوب عملی و هم تخصص علمی مناسب در حوزه مدیریت شهری هستند.

عضو فهرست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در انتخابات شورای شهر با اشاره به اینکه کلانشهری مانند تهران با جمعیت بالایی که دارد نیازمند برنامه ریزی دقیق و هوشمندانه برای اداره دارد، تصریح کرد: عدم وجود این برنامه‌ریزی مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کند که اگر بخواهیم به مهمترین آن‌ها اشاره کنیم، می‌توان حمل و نقل عمومی و معضل ترافیک را نام برد.

وی ادامه داد: ما در این حوزه باید حتما به توسعه، بهسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل شهری توجه جدی داشته باشیم. از دیده توسعه باید خطوط ریلی و حمل و نقل موتوری توجه ویژه شود تا شبکه حمل و نقل عمومی تهران کامل شود. تکمیل خطوط ۸، ۹ و ۱۰ مترو و ایجاد خطوط مترو از تهران به شهرک‌های اطراف آن و گسترش خطوط مترو به برخی از نقاط شهر تهران که از این امکان بی‌بهره هستند از جمله موارد ضروری در بخش توسطه حمل و نقل تهران است.

دکتر پیرهادی اظهار کرد: در مورد بهسازی ناوگان نیز باید گفت که متاسفانه اتوبوس‌ها در شهر تهران داری فرسودگی ۹۵ درصدی هستند و تاکسی‌رانی تهران نیز از وضعیت بهتری برخوردار نیست و اگر دولت به تعهد خود عمل نکند به زودی در این زمینه دچار مشکل جدی خواهیم شد و شهرداری و شورای شهر باید این مساله را با جدیت تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری کند.

وی ادامه داد: فرسودگی ناوگان افزون بر ایجاد مشکل برای ترافیک، موجب افزایش آلودگی هوای شهر نیز خواهد شد که باید نسبت به آن نیز دقت نظر جدی داشت.

این کارشناس مسایل شهری در بخش دیگری از سخنان خود به ورزش همگانی پرداخت و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، سلامت روحی و جسمی شهروندان باید در اولویت برنامه‌های شهرداری باشد و در همین راستا ما نیز نسبت به نشاط و شادابی مردم توجه ویژه‌ای خواهیم داشت.

وی ادامه داد: به امید پرودگار در چند ماه آینده این بیماری به کنترل درخواهد آمد و از کشور عزیزمان رخت برخواهد بست و ما باید آماده باشیم و برنامه‌ریزی کرده باشیم که کودکان ما که امروز در آپارتمان‌های کوچک محصور شده‌اند، بتوانند فعالیت ورزشی مناسب برای حفظ سلامتی خود را داشته باشند و افزون بر آن اوقات فراغتشان نیز به صورت موثر و مفیدی پر شود.

پیرهادی با بیان اینکه توجه و توسعه ورزش همگانی از اساسی‌ترین موضوعات ما در شورای شهر خواهد بود، گفت: ممکن کسانی بپرسند که پس ورزش قهرمانی و تخصصی چه می‌شود؟ در پاسخ به این پرسش باید توجه داشت که ورزش قهرمانی نیز از دل ورزش همگانی بیرون خواهد آمد و وقتی نوجوانی با بستر مناسبی از ورزش همگانی برخورد می‌کند، علاقه‌مند می‌شود که ورزش را به صورت حرفه‌ای ادامه دهد. پس وظیفه ما در درجه نخست توسعه ورزش همگانی است.

دکتر پیرهادی تصریح کرد: در زمانی مسئولیتم در شهرداری همواره به مساله ورزش با دغدغه برخورد کردم و معتقدم که باید در این زمینه از کسانی بهره‌گیری شود که در حوزه ورزش متخصص و صاحب‌نظرهستند، اما متاسفانه امروز افرادی در ورزش شهر تهران وارد شده‌اند که هیچ‌گونه تخصصی در زمینه ورزش ندارند و این یکی از اشتباهات مرسوم در کشور ماست و آسیب‌های جدی به ورزش وارد آورده است.

نامزد انتخابات ششمین دوره شورای شهر تهران به ورزش همگانی بانوان نیز اشاره کرد و گفت: باید شرایط و امکانات ورزشی در شان بانوان و دختران عزیز ما فراهم شود تا خدای نکرده آسیب روحی و جسمی به ایشان وارد نشود، زیرا به دلیل شرایط حضور کرونا تحرکات بدنی این قشر از جامعه با شدت بیشتری محدود شده و برخی آسیب‌ها را متوجه کودکان و بانوان کرده است که باید حتما تمهیدی برای آن اندیشیده شود.

وی افزود: در حوزه زنان و دختران نیز به صورت کلی مسایلی وجود دارد که باید به آن توجه داشت. بانوان نیمی از جمعیت شهر تهران را تشکیل می‌دهند و یکی از این مسایل بحث توانمندسازی بانوان است. ما نسبت به دغدغه‌های بانوان توجه جدی خواهیم داشت و تمایلات و نیازهای آنها را بر اساس اعلام خود این عزیزان پیگیری خواهیم کرد.

عضو فهرست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در انتخابات شورای با اشاره به اینکه مجموعه‌ها و امکانات مورد نیاز بانوان باید به توجه به نظر خود آنها و متخصصان و نخبگان جامعه زنان به سرانجام برسد، اظهار کرد: با توجه به اقتضائات اجتماعی و اقتصادی هر محله باید اقدامات لازم را انجام داد، زیرا نیازهای مردم در هر قسمت از شهر ممکن از با بخش‌های دیگر تفاوت  داشته باشد و نمی‌توان نسخه واحدی در حوزه اجرایی برای آنها تجویز کرد و مسایل بانوان نیز همی‌گونه است.

پیرهادی در پایان خاظرنشان کرد: ما تلاش خواهیم کرد که در شورا سیاست‌های کلان و راهبردی را با توجه به نظرات اندیشمندان و اساتید هر حوزه تعریف کنیم و پس از در هر محله ای با توجه به نیاز و خواست خود شهروندان ساکن در آن منطقه به اجرای آن خواهیم پرداخت و در مسیر اجرای سیاست‌ها نیز حتما از ظرفیت سمن‌ها و گروه‌های جهادی و … به تمام توان استفاده خواهیم کرد.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود