احمد صادقی:
مسئولان کنونی شهر تهران اعتقادی به مدیریت بحران ندارند/ آمادگی برای بحران‌ها، زیرساخت اصلی توسعه پایدار شهری است

عضو فهرست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در انتخابات شورای شهر تهران با اشاره به اینکه به دلیل عدم اعتقاد مسئولان کنونی شهر تهران به نقش‌آفرینی شهرداری تهران، بحث آمادگی برای بحران‌ها و مدیریتشان دراین شهر در سال‌های اخیر مغفول مانده است، بر لزوم پیگیری جدی مدیریت بحران به عنوان زیرساخت توسعه پایدار در دوره بعدی شورای شهر و شهرداری تهران تاکید کرد.

احمد صادقی در گفتگو با پایگاه خبری باطن در توضیح انگیزه و اهداف خود از شرکت در انتخابات ششمین دوره شورای شهر تهران، اظهار کرد: امروزه بر همگان روشن است که تهران شهری با مخاطرات بسیار است و در ۱۰ سال گذشته ۵۲ مورد از مخاطرات طبیعی و حوادث بزرگ شهری را تجربه کرده است که از این تعداد ۱۰ مورد آن در زمره مخاطرات پراهمیت و اثرگذار قرار می‌گیرد.

وی افزود: بی‌تردید در صورت بروز مخاطراتی در مقیاس و ویژگی‌های رخدادهای یاد شده، صدمات و خسارات جبران‌ناپذیری به جان‌ها و اموال شهروندان وارد خواهد شد و باید برای رویارویی با آنها تدابیر جدی اندیشیده شود.

نامزد انتخابات ششمین دوره شورای شهر تهران با تاکید به اینکه شهرتهران شهری زلزله‌خیز و در معرض سیلاب‌ها و طوفان‌های خسارت‌بار است که فرونشست‌های بسیاری را نیز تجربه کرده و آتش‌سوزی‌های بزرگ در تهران به سرعت رو به افزایش است، تصریح کرد: با وجود همه این خطرات جدی، تهران دسترسی‌ها و معابر مناسبی برای زمان وقوع حادثه ندارد و اگر اتفاقی رخ دهد بیشتر راه‌ها بسته شده و امکان امداد رسانی برای شهر تهران را با موانع بسیاری روبرو می کند.

وی ادامه داد: موضوع رویارویی با بحران و مدیریت آن موضوع بسیار مهمی است که می‌بایست در ادوار مختلف شهرداری تهران به آن پرداخته شود و در دوره‌ای هم بسیار خوب به آن پرداخته شد و دستاوردهای مهی نیز داشت که می‌بایست ادامه پیدا می‌کرد و تکمیل می‌شد، اما متاسفانه در بازه زمانی کنونی شاهد متوقف شدن این روند هستیم و علت آن نیز این است اعضای شورای شهر و مدیران فعلی شهر تهران، اعتقاد چندانی به نقش‌آفرینی شهرداری در مدیریت بحران ندارند.

عضو فهرست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در انتخابات شورای شهر تهران در ادامه با تاکید به نادرست بودن چنین اعتقادی و اینکه اصلی‌ترین بخش متولی در مدیریت بحران باید مدیریت شهری و محلی هر شهری باشد، اظهار کرد: دلیل چنین رویکردی آن است که امدادرسانی باید در لحظات اولیه هر حادثه‌ای انجام شود و هیچ بخشی جز شهرداری و زیرمجموعه‌اش که بالاترین و سریع‌ترین دسترسی‌ها را برای امدادرسانی و حضور در محل حادثه دارند، نمی‌تواند این وظیفه به درستی انجام دهد.

وی افزود: تجربه اصلی من هم در همین حوزه مدیریت بحران است و سالیان بسیاری را در این زمینه به خدمت و کسب تجربه گذرانده‌ام. این تجربه از پایین‌ترین سطح، یعنی امدادگری در حادثه زلزله رودبار و منجیل در دهه شصت آغاز و در سازمان حلال احمر پیگیری شد.

صادقی ادامه داد: در حلال احمر هم به عنوان امدادگر و هم در جایگاه‌های دیگر حضور داشتم و سمت‌های بسیاری از جمله مدیرعامل جمعیت حلال احمر استان تهران را بر عهده گرفتم و از همین جهت است که این استان و شهر تهران را که در حوزه مدیریتم بوده است به خوبی می‌شناسم.

وی افزود: افزون بر این به مدت ۷ سال نیز جانشین شهردار تهران و رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران را بر عهده داشتم و در آن دوره پروژه‌های بسیاری را آغاز کردیم که خروجی‌های شایسته‌ای نیز برای شهر تهران در زمینه مقابله با بحران در پی داشت.

نامزد انتخابات ششمین دوره شورای شهر تهران با تاکید به اینکه شورای شهر باید به صورت جدی به موضوع بحران و مدیریت آن در تهران بپردازد تا یک زیرساخت مناسب برای توسعه پایدار شهری فراهم شود، اظهار کرد: با فراهم شدن چنین زیرساختی، دیگر فعالیت‌های شهری در حوزه‌های اجتماعی، شهرسازی و عمرانی بتوانند به شکل موثر پیگیری شوند. اما در یک شهر ناایمن ناپایدار، ساخته شدن ساختمان‌های زیبا و معابر و بزرگراه‌های عظیم نمی‌تواند با تمام ظرفیت خود برای شهروندان مفید واقع شود.

صادقی خاطرنشان کرد: با توجه به آنچه گفته شد و تخصص و دغدغه‌ای که من در زمینه بحران و برخورد مناسب با آن داشتم، احساس کردم که می‌توانم این موضوع حیاتی را در شورای شهر تهران و به نمایندگی از شهروندان عزیز این شهر با جدیت دنبال کنم.

وی در پایان با آروزی اینکه تهران روزی به شهری «تاب‌آور» که آرامش، امنیت و آسودگی را برای شهروندانش هدیه بیاورد، تبدیل شود، تصریح کرد: در صورت اعتماد شهروندان عزیز شهر تهران تمام توان خود را برای رسیدن به این هدف مهم و تبدیل تهران به شهری منعطف در برابر بحران‌ها و حوادث در شورای شهر به کار خواهم گرفت.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود