آلمان، رژیم اشغالگر را به ارتکاب جرایم بیش‌تر تشویق می‌کند

تشکیلات خودگردان فلسطین و حماس روز پنجشنبه از رئیس جمهور آلمان به دلیل جانبداری از رژیم صهیونیستی با رد صلاحیت دادگاه کیفری بین المللی در خصوص رسیدگی به جنایات این رژیم علیه فلسطینیان انتقاد کردند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما اظهارات فرانک والتر اشتاین مایر را محکوم می‌کنیم که با سیاسی کردن کار دادگاه لاهه، قواعد قانون بین الملل را زیر پا گذاشته و در کار این دادگاه مداخله کرده است.

این وزارتخانه تاکید کرد: برای دادگاه کیفری بین المللی و نهاد‌های مختلف آن، موضوع صلاحیت این دادگاه در خصوص تحقیق درباره جرایم مقامات اسرائیل در خاک کشور فلسطین قطعی شده است.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان ضمن درخواست از آلمان برای دست کشیدن از مصونیت بخشی به رژیم صهیونیستی که موجب فرار آن از مجازات می‌شود، گفت: این مواضع جانبدارانه، اسرائیل را به عنوان یک رژیم اشغالگر و غیرقانونی به ارتکاب جرایم بیش‌تر تشویق می‌کند.

از سوی دیگر «حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هم در بیانیه‌ای خبری گفت: صحبت‌های این مقام آلمانی با قانون بین الملل در تضاد است و جانبداری آشکار از رژیم اشغالگر و سیاست خصمانه آن علیه ملت فلسطین محسوب می‌شود.

قاسم تاکید کرد: اظهارات اشتاین مایر رژیم اشغالگر را برای ادامه جرایم و تجاوزگری علیه فلسطینیان تشویق می‌کند و این رژیم را مافوق قانون بین الملل قرار می‌دهد.

دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه بهمن ماه سال گذشته با صدور حکمی اعلام کرد که این دادگاه از صلاحیت قضایی رسیدگی به جنایت‌های جنگی در سرزمین‌های فلسطین که از سال ۱۹۶۷ به اشغال صهیونیست‌ها درآمده برخوردار است.

فلسطینی‌ها بار‌ها از جنایت‌های رژیم صهیونیستی به دیوان لاهه شکایت کرده بودند و خواستار اجرای عدالت در پرونده قربانیان جرایم صهیونیست‌ها شدند.

انتهای پیام/ص

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود