کاهش ظرفیت تولید اکسیژن با قطعی های مکرر برق

پیکان کلانتری گفت: عمده مصرف تولید اکسیژن با برق است و زمانی که برق قطع می شود، زمان بیشتری لازم است تا موتوردستگاه‌های اکسیژن‌ساز فعال شود و به همین دلیل زمان کمتری برای تولید داریم.

رئیس اتحادیه کشوری گازهای طبی و صنعتی افزود: در حال حاضر با شروع موج پنجم شیوع کرونا و افزایش دو برابری تقاضا برای اکسیژن ، به علت قطع برق میزان تولید کاهش یافته است و ادامه این روند مراکز درمانی را با مشکل کمبود اکسیژن روبه رو خواهد کرد.

کلانتری بیان داشت: روز گذشته به‌مدت ۶ ساعت مشکل قطعی برق داشتیم و عملا نصف روز تولید نداشتیم و بیش از ۱۰ ساعت کار تعطیل شد لذا ضروری است هرچه سریعتر راهکاری برای این مساله دیده شود و اداره برق مناطقی که کارخانه های تولید اکسیژن فعال هستند را شناسایی کند تا خاموشی ها در این مناطق به حداقل برسد.

رئیس اتحادیه کشوری گازهای طبی و صنعتی اظهار کرد: این مشکل تنها برای کارخانجات تهران نیست بلکه کارنجات فعال در استان های دیگر مانند، فارس، خوزستان، اصفهان و … نیز تماس های زیادی در خصوص کاهش تولید به دلیل قطعی برق داشتند و لازم است تا اداره برق در شرایط این روزهای تشدید بیماری کرونا و افزایش مراجعین به بیمارستان ها همکاری لازم را با کارخانجات تولیدی اکسیژن داشته باشد تا شاهد معضل کمبود اکسیژن نباشیم.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود