جامعه جهانی جلوی تجاوزات اسرائیل به «مسجدالاقصی» را بگیرد

«محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین به حوادث و رویدادهای اخیر در «مسجدالاقصی» واکنش نشان داد و اقدام صهیونیست‌ها در تعرض به این مسجد را محکوم کرد.

بر اساس گزارش العهد، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در این خصوص گفت: تجاوز صدها شهرک نشین اسرائیلی به مسجدالاقصی تجاوز خطرناکی است که با حمایت پلیس اسرائیل انجام شد.

وی افزود: جامعه جهانی برای متوقف ساختن تجاوزات روزمره اسرائیلی‌ها به مسجدالاقصی باید اقدام فوری انجام دهد. این دست از اقدامات، صلح و ثبات منطقه‌ای را با خطر مواجه می‌سازد.

پیش از این، وزارت امور خارجه اردن تداوم هتک حرمت به مسجد الاقصی و اقدام صهیونیست‌ها در یورش به آن تحت حمایت نظامیان صهیونیست و تعرض به نمازگزاران را محکوم کرد.

در همین ارتباط، «ضیف الله الفایز»، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه اردن گفت: اقدامات اسرائیل در مسجد الاقصی محکوم است و نقض وضع موجود تاریخی و حقوقی و قوانین بین المللی محسوب می‌شود.

الفایز تصریح کرد: وزارت امور خارجه اردن امروز یادداشت اعتراض رسمی به اسرائیل داد و تل آویو را به توقف تعرضات و اقدامات تحریک آمیزش در مسجد الاقصی، احترام به وضعیت موجود تاریخی و حقوقی، احترام به حرمت مسجد الاقصی و نمازگزاران و سلطه اداره اوقاف قدس و امور مسجد الاقصی در اردن فراخواند.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود