واکنش فیسبوک به پایین آمدن نرخ واکسیناسیون در آمریکا

شب گذشته شرکت فیسبوک تلاش کرد تا در برابر اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از خود دفاع کند.

به گزارش رویترز، بایدن گفته بود که شبکه‌های اجتماعی با در دسترس قرار دادن اطلاعات نادرست در حال کشتن مردم هستند، اما فیسبوک می‌گوید این مسئله هیچ ربطی به ما ندارد.

بایدن تاکید کرده که فراهم بودن بستر انتشار اطلاعات نادرست در باره واکسن‌های کرونا در شبکه‌های اجتماعی باعث از دست رفتن جان مردم شده است، اما فیسبوک می‌گوید حقایق چیز دیگری را نشان می‌دهد.

گای روسن، یکی از معاونان شرکت فیسبوک، در این باره می‌گوید که آمارها حاکی از آن است که 85 درصد کاربران فیسبوک در آمریکا یا واکسن زده‌اند یا می‌خواهند که در برابر کرونا واکسن بزنند.

فیسبوک می‌گوید: بایدن می‌خواست تا روز چهارم جولای 70 درصد مردم آمریکا را واکسینه کند، اما اینکه وی به هدفش نرسید هیچ ربطی به فیسبوک ندارد.

در حال حاضر اطلاعات نادرست درباره واکسیناسیون کرونا در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک، توئیتر و یوتیوب که متعلق به گوگل است در حال پخش شدن است و محققان و نمایندگان مجلس آمریکا مدت‌هاست می‌گویند که فیسبوک در نظارت بر محتواهای منتشرشده در بستر این شبکه اجتماعی ناکام بوده است.

بایدن روز جمعه در جمع خبرنگارانی که در کاخ سفید بودند گفت: آنها در حال کشتن مردم هستند، نگاه کنید. شیوع کرونا هم اکنون در میان قشری است که واکسن نزده‌اند.

طی یک هفته گذشته میزان ابتلای روزانه به کرونا در آمریکا 70 درصد افزایش یافته و میزان مرگ و میر نیز 26 درصد رشد کرده است که بخش قابل توجهی از این شیوع مربوط به مناطقی است که نرخ واکسیناسیون در آنها پایین بوده است.

در حال حاضر نوع دلتای ویروس کرونا سهم قابل توجهی از گسترش شیوع را ایجاد کرده و مقامات آمریکایی می‌گویند، همین نوع جهش‌یافته باعث افزایش شیوع و تعداد قربانیان شده است.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود