کیایی‌نژاد در گفت‌وگو با باطن:
رئیسی به دنبال سرباز و خادم مردم است

یکی از روسای سابق ستادهای انتخاباتی آیت‌الله ابراهیم رئیسی با اشاره به فرآیند انتخاب و استقرار کابینه دولت سیزدهم در یک ماه آینده به باطن، گفت: تاکنون براساس پیشنهادات مردمی و گروه‌های مختلف نخبگانی و چهره‌های سیاسی از احزاب گوناگون، کارگروهی از طرف آیت‌الله رئیسی مامور به بررسی گزینه‌های وزارت و تعیین معاونان رئیس‌جمهور شده‌اند. این برای اولین بار است که یک رئیس‌جمهور منتخب حتی برای معاونان خودش نیز به امر مشورت تکیه می‌کند و این اتفاق را باید به فال نیک گرفت.

حجت‌الاسلام مفید کیایی‌نژاد با اشاره به اینکه ابراهیم رئیسی برخلاف ادوار ریاست‌جمهوری سابق تمایلی به هیاهوسازی در معرفی اعضای کابینه دولت خود ندارد، تصریح کرد: برخی روسای جمهور سابق از هفته‌ها قبل تشکیل دولت تبلیغات پرطمطراق درباره حضور ژنرال‌ها در کابینه‌یشان می‌کردند و درنهایت هم معلوم شد کوه موش زایید! آنها درباره چنین و چنان کردن چهره‌های دولت‌شان صحبت می‌کردند، ولی آقای رئیسی آرام و بی‌صدا و بدون نمایش تلاش می‌کنند بهترین مدیران و وزرا را برای کابینه سیزدهم انتخاب کنند.

این نماینده سابق مجلس نخستین نشانه‌ها از جهت‌گیری‌های صحیح دولت آینده ابراهیم رئیسی را پرهیز از حاشیه دانست و افزود: آقای ابراهیم رئیسی یک ماه پس از انتخابات نشان دادند که کمترین حاشیه ایجاد شده در همه ادوار اخیر انتخاباتی را داشته‌اند و خودشان را به‌معنای واقعی در مسیر خدمت‌رسانی به مردم قرار داده‌اند. متاسفانه سیاسی‌کاری برخی دولت‌های سابق فضای ذهنی مردم را به این سمت برده است که هرچه دولت‌ها بیشتر سخن‌پراکنی کنند و از خودشان بگویند حتما قوی‌تر هستند، خیر! یک دولت قوی لزوما دولت قوی و حراف نیست، دولت کارآمد عملش مقدم بر متکلفانه با مردم سخن گفتن است. ما ان شاءالله با دولتی مواجه خواهیم بود که قبل از هر چیز عمل خوبی خواهد داشت و برای مردم خیر و برکت به همراه خواهد آورد. دوران حرف تمام شده است. مردم از حرف خسته شده‌اند و تنها عمل می‌خواهند. مردم چند سالی حرف‌زده شده‌اند و اکنون طرفدار آن کسی هستند که همت داشته باشد و گرهی از زندگی‌شان باز کند.

حجت‌الاسلام کیایی‌نژاد درباره گمانه‌زنی‌های منتشر شده درخصوص تحمیل برخی چهره‌ها به کابینه ابراهیم رئیسی افزود: براساس شناخت خودم از شخصیت رئیس‌جمهور منتخب عرض می‌کنم که ایشان قطعا هیچ تعارفی با هیچ فردی ندارند و نخواهند داشت و به صرف اینکه کسی در ستاد ایشان کار کرده باشد یا فلان حمایت را کرده باشد یا جزو نامزدهای همسو بوده باشد، در دولت آتی سمت نخواهد داشت. آقای رئیسی بدهکار کسی نیستند؛ از همان اول گفتند مستقل آمده‌اند که جلوی اتفاقات امروز را بگیرند. گفتند دولت فراجناحی خواهند داشت که جلوی ویژه‌خواهی برخی احزاب و جریان‌ها را بگیرند. قرار است منفعت مردم اولویت داشته باشد. بنده قطعا می‌گویم ایشان فشار و بازی‌های سیاسی برخی از این جریانات را به هیچ خواهند گرفت و محلی از اعراب نزد آقای رئیسی نخواهند داشت. دولت سهم‌خواهان متعلق به گذشته بود و قبلا بعد از انتخابات کوپن مناصب و سمت‌ها را به نشانه خلعت و سپاس بین چهره‌های ستادی تقسیم می‌کردند، الآن نشان خدمتگزاری توزیع می‌شود و به کسانی می‌رسد که واقعا سابقه و برنامه خوبی برای حل مشکلات مردم داشته باشند.

او درباره برخی نگرانی‌ها نسبت به زمین‌گیر شدن دولت رئیسی در سیل مشکلات کنونی کشور گفت: به جد معتقدم بخش گسترده‌ای از مشکلات ناشی از ناکارآمدی مطلق دولت فعلی در آخرین روزهای فعالیتش است. دولت پرانرژی، مصمم و پرانگیزه که سر کار بیاید بسیاری از این مسائل مرتفع خواهند شد و با تجمیع نیروهای اجتماعی بار مردم سبک‌تر خواهد شد. دولت کنونی به هر علتی بسیاری از مسائل را رها کرده است و دلیلی برای سینه سپر کردن نمی‌بیند. دولت آقای رئیسی اما اگر ژنرال ندارد ان شاءالله سربازهای خوبی برای مردم خواهد داشت؛ سربازهایی که نزد مردم امین و مشاور و قاطع خواهند بود و سرداران خدمت خواهند بود.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود